Business to Business Press & Communication Awards: overzicht van de winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

Gisterenavond werden in Bozar voor de tweede keer de Business to Business Press & Communication Awards uitgereikt.

 

De Special Jury Price ging naar Maison Moderne. Mike Koedinger, stichter en CEO van de Luxemburgse uitgever, nam de prijs in ontvangst. De jury lauwerde hun acties en initiatieven ter attentie van de B2B-community in het Groothertogdom. Maison Moderne omvat de vier pijlers publishing, content marketing, reclameregie en business club en heeft altijd sterk ingezet op ‘community marketing`.

 

Hieronder het overzicht van alle andere winnaars.

 

PRESS – BEST INNOVATION: Lazy Monday Magazine

 

Lazy Monday Magazine werd eerder dit jaar gelanceerd door Quality Seekers en richt zich tot alle horecaprofessionals. Het onderscheidt zich van andere horecamagazines door de mensen in de sector centraal te zetten en niet zozeer recepten of voedingsproducten.

 

PRESS – BEST RELAUNCH: Klasse Magazine

 

Klasse Magazine gooide zijn businessmodel om door enkel nog te focussen op leraren en het magazine vanaf het tweede nummer betalend te maken. De andere genomineerde in deze categorie was BECI met Bruxelles Métropole.

 

PRESS – BEST NEWSLETTER: Media Marketing met de reeks Best of Cannes 2015

 

Om in juli toch aanwezig te zijn voor hun doelgroep maakte MM vier newsletters die uitsluitend gewijd waren aan de Cannes Lions die enkele weken voordien plaatsvonden. De andere genomineerde was Maison Moderne met PaperJam.

 

PRESS – BEST ARTICLE: Artsenkrant

 

Na een discussie in het Vlaams Parlement over de anonimiteit van spermadonatie, analyseerde Geert Verrijken een onderzoek van het Gentse Palfijnziekenhuis en publiceerde zijn artikel ‘Spermadonoren willen anoniem blijven` in de Artsenkrant op 8 mei.

 

PRESS – BEST EDITORIAL: Le Journal du Médecin

 

Het edito van Nicolas de Pape, getiteld ‘Confusion des genres`, verscheen op 27 maart in Le Journal du Médecin en vroeg zich af hoe de gezondheidszorg te depolitiseren. Hiermee trachtte hij voornamelijk de politieke wereld en de ziekenfondsen te bereiken.

 

In de categorieën Website, Dossier en Lay-out werden er geen awards uitgereikt. De genomineerden hiervoor waren respectievelijk Media Marketing met MM.be, Evolution Media Group met Horeca Revue en Karott met Food in Action.

 

COMMUNICATION – BEST INNOVATION: Boerenbond met ‘Marktinformatie voor land- en tuinbouw` bij Boer & Tuinder

 

Om korter op de bal te kunnen spelen wat betreft correcte economische marktinformatie, ontwikkelde de Boerenbond een online platform waarvan de resultaten worden doorgestuurd naar de prepress van de weekbladen.

 

COMMUNICATION – BEST PUBLICATION: Propaganda met Chef Magazine voor Metro Cash & Carry + Head Office met Energy News voor Electrabel

 

Chef Magazine richt zich tot horeca- en foodprofessionals en zet de chef centraal in al zijn functies. De jury roemde de content, fotografie, businessmodel en vormgeving van het blad.

 

Head Office maakte edities op maat van de verschillende doelgroepen en klanten van Electrabel. Er werd ook gezorgd voor personalisatie door aan de magazines specifieke contactgegevens toe te voegen.

 

De andere genomineerden in deze categorie waren Maison Moderne (met m2 voor JLL), The Fat Lady (met Mens & Werk voor SD Worx), Voka (met Ondernemers), TEC (met BUSS’ness), Karott (met Cook Original & Cook Healthy voor Neocare) en Cypres (met Sparkle voor bpost).

 

COMMUNICATION – BEST EVENT: The Competition (Palindroom)

 

Palindroom slaagde erin om vier events te organiseren die samen meer dan 800 professionals en studenten uit de architectuursector lokten. Andere genomineerden waren CCI Liège voor Pop-Up Valley en InSites Consulting voor Smartees.

 

COMMUNICATION – BEST WEBSITE: Yogurtinnutrition.com (Karott)

 

Het platform Yogurtinnutrition.com richt zich op gezondheidsprofessionals, informatiezoekers en opinion leaders. Het werd bedacht en ontwikkeld door Karott dat gespecialiseerd is in communicatie rond gezondheid en voeding. Andere genomineerde was de blog van De Persgroep Advertising.

 

COMMUNICATION – BEST MIX: Night of the BrandTales (De Persgroep Advertising) + Samen Groeien (BKCP Bank)

 

Night of the BrandTales is een competitie die bedacht werd door De Persgroep Advertising naar aanleiding van de naamsverandering van zijn creatieve cel. Het evenement werd gepromoot bij creatieve bureaus door middel van originele offline en online direct marketing.

 

BBDO verzorgde voor BKCP Bank de campagne ‘Wij maken liever onze klanten groot dan onszelf` waarbij vooral de 2m² affichage indrukwekkend was, aangezien ze werd gerealiseerd de klanten van de bank. Zucchero leverde bijvoorbeeld 84 kilogram bonbons voor zijn affiche.

 

Andere genomineerden waren Gekozen Product van het Jaar met Brand Content Deal en opnieuw De Persgroep met Not Out Of Office Offers.