BAM reageert op tekstvoorstel e-privacy: “bedreiging voor het ecosysteem van marketing en digitale reclame”

FacebookTwitterLinkedIn

Het Europees Parlement heeft op 26 oktober een tekstvoorstel aanvaard voor de toekomstige e-privacy verordening.

Zoals hij nu voorligt vormt deze tekst een ernstige bedreiging voor alle spelers in het ecosysteem van marketing en digitale reclame. In het bijzonder omwille van de eis om een vrijwillige voorafgaande instemming.

De Belgian Assocation of Marketing (BAM) heeft dan ook het initiatief genomen om de belangrijkste betrokken vakverenigingen samen te brengen om de situatie door te lichten en een gemeenschappelijk standpunt te bepalen. Dat is de enige manier om de voorliggende tekst te laten evolueren. Het wetgevend proces is immers niet afgesloten. Dit biedt de mogelijkheid om de tekst in een richting te laten evolueren die beter overeenstemt met de belangen van het ecosysteem van marketing en digitale reclame én het belang van de consument.

Bekijk hier het document met het standpunt van BAM.