ALDI kiest Serviceplan als nieuw lead agency

FacebookTwitterLinkedIn

ALDI gaat vanaf mei 2021 in zee met reclamebureau Serviceplan voor de realisatie van zijn marketingcampagnes. In de zomer van 2020 lanceerde ALDI een agentschapspitch en nu wordt aangekondigd dat Serviceplan het nieuwe lead agency wordt.

Met deze nieuwe samenwerking wil ALDI zijn verschillende marketingkanalen verder op elkaar afstemmen en digitaliseren. Serviceplan beantwoordde het beste aan de behoeften van ALDI door zijn digitale knowhow en kennis van de Belgische markt.

De voorbije jaren werkte ALDI met The Back Room/McCann als lead agency. In diverse succesvolle campagnes werd duidelijk gemaakt dat ALDI lage prijzen koppelt aan producten van hoge kwaliteit. Op die ingeslagen weg gaat ALDI nu verder met Serviceplan. De keuze werd gemaakt na een selectieprocedure begeleid door PitchPoint.

Isabel Henderick, Managing Director MarCom bij ALDI: “De selectie van een nieuw lead agency past volledig binnen de 360°- marketingaanpak van ALDI. Zo lanceerden we onlangs nog onze sociale mediakanalen. Het nieuwe lead agency zal ons ondersteunen om deze aanpak verder uit te voeren en te verfijnen.”

Peter Vande Graveele, CEO Serviceplan Group Belux: “Wij zijn uiteraard erg blij dat ALDI Serviceplan heeft gekozen als creatieve partner voor zijn communicatie. 2020 was een jaar van herpositionering voor ons bureau met meer integratie tussen onze experts, zowel intern als internationaal. De plannen van ALDI zijn ambitieus en onze teams kunnen niet wachten om van start te gaan.”