5 merken in de running voor Belgium’s New Brand of the Year

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

De Belgian Association of Marketing (BAM) organiseert in samenwerking met De Tijd en L’Echo voor de vierde keer de award Belgium’s New Brand of the Year. Na het bestuderen van een dertigtal kandidaturen, heeft de jury vijf merken weerhouden voor de editie 2018. De geselecteerde kandidaten worden momenteel uitgenodigd om hun case voor de jury te komen presenteren.

Een nieuwe juryvoorzitter

Dit jaar gebeurde er ook een voorzitterswissel. Marc Michils geeft de fakkel door aan Patrick De Pelsmacker. Michils, algemeen directeur van Kom Op Tegen Kanker en gewezen CEO bij Saatchi & Saatchi, was voorzitter van de jury sinds de oprichting van deze award in 2015. Zijn opvolger Patrick De Pelsmacker is als hoogleraar marketing verbonden aan de faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie aan de Universiteit Antwerpen en is tevens auteur van verschillende marketingboeken.

De laureaat wordt eind november verkozen op basis van publieksstemming (30% van de stemmen) en de keuze van de jury (70%). De publieksstemming verloopt via de website van De Tijd van 13 november tot 24 november. De bekendmaking van de winnaar gebeurt tijdens het BAM Marketing Congres op 6 en 7 december.

De genomineerden

Drivity
Drivity werd gelanceerd in 2016 en biedt een concept aan waarbij telematica (of hardware) en software worden gebruikt om het rijgedrag van chauffeurs van interne transportmiddelen in kaart te brengen.

Gemini
Gemini werd gelanceerd in 2013 en richt zich exclusief naar een mannelijk publiek. Gemini produceert armbanden en covers “Handmade in Belgium” voor iPhones/iPads uit natuursteen.

Manhattn’s
Manhattn’s ervaring begon in 2014. Bij Manhattn’s gaat het niet enkel over burgers, maar ook over een uitstap naar
Manhattan – New York.

Trooper
Trooper, gestart in 2016, is naast een snelgroeiend online shopplatform vooral een netwerk van verenigingen. Gemiddeld 5% van je aankoop vloeit terug
naar jouw vereniging.

Wooclap
Wooclap werd gelanceerd in 2015 en verovert in snelle vaart hogescholen en universiteiten. Op een innovatieve wijze wordt de interactie met de studenten tijdens de lessen gestimuleerd.