18 finalisten voor Effie Awards

FacebookTwitterLinkedIn

In de aanloop naar de Effie Awards, die worden uitgereikt op woensdag 25 september, maakte Effie Belgium zijn finalisten bekend. De jury selecteerde in totaal 18 cases die kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie, ongeveer even veel als vorig jaar. Dit betekent dat zowat de helft van de 34 ingeschreven cases de finale haalt.

Mira De Maeyer, General Manager van Perrigo Belgium en juryvoorzitter van de Effie Awards, is enthousiast: “De kwaliteit van de cases lag in lijn met die van vorig jaar, al merk je meer internationalisering en daardoor wat minder creativiteit. Dat werd echter ruimschoots goedgemaakt door de grotere aandacht voor de touchpoint-strategie die we bij het inzenden hadden gevraagd. Door heel juist de kanalen waar je de doelgroep kan bereiken te bespelen, kan je in BelgiĆ« echt het verschil maken.

Om het grote aantal ingezonden cases te beoordelen werd de jury uitgebreid tot 30 leden, wat De Maeyer als zeer positief ervoer. “Meer juryleden zorgde voor meer diversiteit en meer diepgang. Je voelde heel veel engagement en dynamiek bij de jury, die een mix was tussen nieuwkomers en ervaren Effie-juryleden. De discussies waren zeer constructief en gebeurden telkens op een respectvolle manier.”

Op 25 september maakt de jury de resultaten bekend tijdens de 30ste editie van de Effie Awards en reikt ze de Bronze, Silver en Gold Awards uit aan de meest succesvolle marketingcommunicatie-cases met een bewezen impact, net als de Mentions of Excellence in Media.

Ook dit jaar start het evenement met het Effie Effectiveness Forum, waar de finalisten hun case in tien minuten toelichten. Nieuw dit jaar is dat de toeschouwers vragen zullen kunnen stellen aan diegenen die de case presenteren, zodat er interactie ontstaat en meer learnings kunnen gedeeld worden.