Zoektocht naar Belgium’s New Brand of the Year 2018 is gestart

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

De inzendingen voor Belgium’s New Brand of the Year zijn geopend. De zoektocht naar de opvolger van Spott is ingezet. Op het BAM Marketing Congress begin december wordt voor de vierde keer deze award uitgereikt. Coördinator Kris Sierens (Expert Hub Branding en CEO BeforeTheHype) vertelt.

Opzet

Mensen gaan er tegenwoordig van uit dat alle merken uit het buitenland komen, maar ook in België zijn er sterke merken.” Aan het woord is Kris Sierens, initiatiefnemer en coördinator vanuit de Expert Hub Branding. “Het is net die reflex die we willen aankweken: sterke merken kunnen ook uit ons land komen. Die hoeven trouwens niet van een puur Belgisch bedrijf te komen. Zo is FÏNLEY van Coca-Cola volledig in ons land ontwikkeld. Het hoeft daarnaast niet om een nieuw-nieuw merk te gaan. Ook een rebranding kan.

Nominaties

Wie in aanmerking wil komen om Belgium’s New Brand of the Year te worden mag maximum 5 jaar bestaan (of gerebrand zijn). Kris Sierens vult aan: “Daarnaast vragen we de genomineerden om te antwoorden op een aantal vragen rond de brand strategy, brand appearance, brand experience en brand results.

Op dit moment kunnen bedrijven een eigen merk nomineren of kunnen anderen dat doen (tot 17 oktober). De jury kiest op basis van de geleverde info en eigen opzoekwerk vervolgens vijf genomineerden. Zij geven een presentatie aan de jury die vervolgens 70% van de punten toekent. De overige 30% komt van een publieksstemming. En dan is het wachten tot het BAM Congress om de winnaar te onthullen.

Je moet ervoor durven uitkomen dat je iets bereikt hebt”, besluit Kris Sierens. “Of het nu in B2C of B2B is. Vergeet ook niet wat zo’n verkiezing kan betekenen voor de medewerkers.

Een eigen of ander merk nomineren? Doe het nu via deze link.