Twee nieuwe datamogelijkheden bij RMB: Geoboost en Pixelboost

FacebookTwitterLinkedIn

Naast de bestaande dataproducten komen er bij RMB voor adverteerders nu twee nieuwe mogelijkheden bij: targeting via uitgebreide geofencing (Geoboost) en retargeting via pixelintegratie (Pixelboost).

RMB doet een beroep op VIBE (de data & insights unit die vijf jaar geleden werd opgericht) om te innoveren en alsmaar verder te gaan in de verschillende data-uitdagingen: analyse, targeting en meting. Dankzij het werk van het VIBE-team kan RMB uitpakken met twee nieuwe commerciële aanbiedingen.

Geofencing via een automatische tool (Geoboost)

RMB biedt, via een eigen tool voor automatisch identificatie van klantenzones, de mogelijkheid om consumenten te targeten die dicht bij de verkooppunten van de adverteerders wonen.

Retargeting via pixel en ‘lookalike’ uitbreiding (Pixelboost)

Een pixel is een stukje code dat men op een website installeert om meer informatie te verzamelen over het websiteverkeer en om het surfgedrag van de bezoekers te analyseren.

Op basis van de installatie van zo’n pixel op de adverteerderswebsite of een gedeelte ervan, biedt RMB adverteerders de mogelijkheid om hun websitebezoekers te identificeren en vervolgens te ‘retargeten’ met online video of display op de websites in portefeuille.

De oplossing gaat nog een stap verder door een ‘lookalike’ uitbreiding uit te voeren: om het bereik van de campagnes te maximaliseren, breidt RMB de doelgroep uit door op de RTBF-websites de individuen te identificeren die een profiel hebben dat vergelijkbaar is met dat van de bezoekers van de website van de klant.

Alle details in de MediaSpecs Database.