Vanaf 22 mei kunnen merken voor het eerst adverteren op Streamz

FacebookTwitterLinkedIn

Streamz, de streamingdienst van Telenet en DPG Media, lanceert vanaf maandag 22 mei ‘Streamz Basic’, een abonnement met reclame. Daarmee krijgen adverteerders de kans om met hun merk aanwezig te zijn in een premium streaming omgeving. Met het goedkopere abonnement wil Streamz een nieuwe doelgroep aanspreken en ervoor zorgen dat nog meer mensen toegang krijgen tot de streamingdienst.

Vanaf 22 mei kunnen adverteerders ook reclame inkopen bij Streamz. De streamingdienst heeft immers beslist om een abonnement met advertenties toe te voegen aan het huidige aanbod: Streamz Basic. De advertenties worden getoond tijdens het kijken van exclusieve series.

“Streamz wordt voor adverteerders een erg interessant kanaal: we geven hen de kans om hun merk te verbinden aan een premium advertentiecontext, en aanwezig te zijn in hoogwaardige series zoals House of the Dragon, 2DEZIT of Euphoria. Bovendien blijven de reclameslots beperkt, wat het exclusiviteitsgevoel versterkt”, aldus Bart de Groote, CEO van Streamz.

Elk uur zal er maximaal 5 minuten reclame te zien zijn. De reclameboodschappen komen aan het begin van een serie en halverwege. Kinderprogramma’s blijven reclamevrij.

Bart de Groote: “Met Streamz Basic is er voor adverteerders ook een nieuw kanaal om jongeren te bereiken: zo goed als 60% van de Streamz-kijkers is tussen de 18 en 35 jaar oud. We zien ook dat jongeren voor hun scherm gekluisterd zitten tijdens het kijken van hun favoriete series. Het aandachtsniveau en engagement zijn ontzettend hoog.”

Om hun doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken, kunnen adverteerders segmenteren op basis van een aantal socio-demografische parameters, zoals geslacht en leeftijd.

Het nieuwe abonnement ‘Streamz Basic’ zal beschikbaar zijn vanaf 5,95 euro per maand. In Vlaanderen is Streamz de eerste streamingdienst die uitpakt met een goedkopere formule met advertenties. In het buitenland staan ze al verder: in de Verenigde Staten en in Europa introduceerden een aantal internationale streamingplatformen vorig jaar al hun goedkopere abonnementsformule.

Adverteerders kunnen de reclameruimte voor Streamz Basic op Streamz.be inkopen via DPG Media. De reclameruimte inkopen voor Streamz Basic op Telenet verloopt via Ads & Data.