Transfer, de Belgische reclameregie voor thematische televisie, digitale video en bioscoop, viert dit jaar haar tiende verjaardag. Op 21 november, tijdens World Television Day, mocht het bedrijf haar tien verjaardagskaarsjes uitblazen.
Een decennium na de oprichting van Transfer en de regie heeft zich al sterk gepositioneerd als tegenspeler op de Belgische reclamemarkt. Met een commercieel marktaandeel van 10% op VVA 18-54, zowel in het noorden als in het zuiden van het land, drukt Transfer haar stempel op de Belgische themazenders. Ook op de kids-markt slaagt de regie erin om over een commercial share te beschikken van 53% op de doelgroep 4-14 in het noorden en 57% in het zuiden van ons land.
Het tiende levensjaar van Transfer blijkt een scharnierjaar. In het voorjaar van 2021 breidde de regie haar portfolio uit met een nieuw digitaal en internationaal luik. Met het nieuwe digitale aanbod kan Transfer maandelijks 18 miljoen impressies aanbieden op YouTube in Nederland en Belgiƫ via de content van The Walt Disney Company. Daarnaast werd het internationaal aanbod in april 2021 gelanceerd met de oprichting van Mayonnaise Media. Via dit nieuwe departement biedt Transfer de mogelijkheid aan om op wereldwijd niveau te adverteren voor merken binnen de Benelux.
Sinds september 2021 maakt bioscoop ook deel uit van de regie haar portfolio door een nieuwe samenwerking met de Belgische cinemacomplexen van de UGC-keten. De zeven Belgische cinemacomplexen van UGC zorgen ervoor dat Transfer een aanbod heeft van 74 bioscoopzalen voor nieuwe advertentiemogelijkheden.