Serviceplan en GfK Belgium bekronen de invloedrijkste merken van het land: Colruyt, Samsung en Coca-Cola

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

De eerste Best Brands Awards hebben op 17 maart hun verdict bekendgemaakt in het Koloniënpaleis om de merken te bekronen die massaal investeren in ons land.

 

Colruyt Group haalt het in de categorie Best Belgian Brand, Samsung is de Best Product Brand en The Coca-Cola Company mag naar huis met de titel Best Corporate Brand. Wie de andere genomineerden waren, kan u hier ontdekken.

 

De Best Brand Awards combineren twee traditionele marketingcriteria: het reële economische succes op de markt (brand success) en de emotionele dimensie van het merk bij de consument (share of soul), gemeten tijdens een representatief, grootschalig en multisectorieel onderzoek bij meer dan 2.300 Belgische consumenten tussen oktober en november 2015 door GfK Belgium.

 

Maar de Best Brands zijn vooral ook een nieuwe indicator van merkprestaties, gemeten vanuit het standpunt van consumenten, dat deze merken duidelijke inzichten verschaft over hun toekomst en duurzame groei.

 

De editie van 2017 zal plaatsvinden op 16 maart en zal bovendien een nieuwe categorie bevatten: de Best Growth Brand zal het merk bekronen dat de meeste vooruitgang heeft geboekt ten opzichte van de resultaten uit het onderzoek van 2016.