Sébastien Desclée wordt de nieuwe CEO van IPM Group

FacebookTwitterLinkedIn

Het is Sébastien Desclée die in september het stokje overneemt van Denis Pierrard. Na twintig jaar in het algemeen management van IPM Group gaat Denis Pierrard in september met pensioen.

Na het afronden van zijn studies economie en management aan de UCL, trad Sébastien Desclée in dienst bij Procter & Gamble, waar hij gedurende 7 jaar achtereenvolgens financiële en marketingverantwoordelijkheden bekleedde. In 2007 werd hij benoemd tot algemeen directeur van het bureau Publicis. In 2011 breidden zijn verantwoordelijkheden uit en wordt hij CEO van de geconsolideerde groep Publicis en Duval Guillaume.

In 2013 trad Sébastien Desclée toe tot de Amerikaanse communicatiegroep FCB (Interpublic) met de verantwoordelijkheid van President International & Alliances. Sinds 2021 is Sébastien de CEO van FCB in Nieuw-Zeeland, een verantwoordelijkheid die in 2022 werd voltooid met de coördinatie van de relaties tussen de 60 franchisekantoren over de hele wereld.

Sébastien Desclée verklaart: “Ik ben erg enthousiast om deel uit te maken van een groep die bezig is met een diepgaande digitale transformatie met iconische persmerken.”

Voor François le Hodey vinkt Sébastien alle vakjes aan: “Hij heeft een grote kennis van digitale media, is een charismatische leider en heeft solide managementervaring.”