RMB en Azerion Belgium breiden hun samenwerking uit

FacebookTwitterLinkedIn

RMB en Azerion werken zeven jaar samen voor de verkoop van digitale reclame in België. Nu de Figaro-websites er sinds september zijn bijgekomen, neemt de samenwerking tussen beide regies een nieuwe dimensie aan.

Sinds de start van de samenwerking is de digitale inventaris van RMB en Azerion Belgium toegenomen. Op dit ogenblik vertegenwoordigt Azerion Belgium websites zoals 750g.com, journaldesfemmes.fr, jeuxvideo.com, allocine.fr, linternaute.com, commentcamarche.net, journaldunet.com en Dailymotion.

De samenwerking wordt voortaan versterkt op twee niveaus. Enerzijds breidt Azerion zijn premium aanbod verder uit met drie sites van Groupe Figaro: lefigaro.fr, madamefigaro.fr en lachainemeteo.com. Conform de vorige overeenkomst wordt de verkoop van de videoruimte ook toegevoegd aan het RMB-aanbod. Anderzijds vergroot deze inventaris het online videoaanbod van RMB met bijna 2,7 miljoen impressies per maand.

Voor al deze sites blijft de commerciële strategie ongewijzigd: RMB commercialiseert exclusief de video-inventaris bij de Belgische adverteerders en Azerion blijft commercieel vertegenwoordiger voor de display.

Wat video betreft, zal RMB in-stream format (pre & post roll) aanbieden op de drie sites van Figaro die afzonderlijk of via het RON RMB-net gekocht kunnen worden. Op lefigaro.fr en madamefigaro.fr kan de inventaris in vijf thema’s opgedeeld worden: info/nieuws, sport, reizen, lifestyle en andere.

Yves Gérard, CEO van RMB: “RMB is erg tevreden dat de regie haar samenwerking met Azerion nogmaals kan versterken. Ons partnership is vanuit commercieel oogpunt al vanaf het begin een succes en laat ons toe om samen een belangrijke digitale speler te zijn op de Belgische markt van online video.

Vincent Delmotte, Managing Director van Azerion Belgium: “De strategische keuze om samen te werken met een van de belangrijkste tv-reclameregies van het land biedt adverteerders een echt alternatief ten opzichte van bepaalde internationale videospelers. Ons doel is dan ook om met RMB zoveel mogelijk in deze richting te blijven werken.