Publicis Groupe verandert zijn structuur

FacebookTwitterLinkedIn

Maurice Lévy kondigde gisterenavond tijdens een videoconferentie aan dat Publicis Groupe zijn structuur zal wijzigen, om zo hun klanten nog beter te kunnen adviseren.

 

De nieuwe organisatiestructuur bestaat uit vier afdelingen. De eerste, Publicis Communications, bevat alle creatieve netwerken: Publicis Worldwide met MSL, Nurun, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, BBH en Marcel, en heeft als CEO Arthur Sadoun. De tweede divisie, Publicis Media, bestaat uit Starcom Mediavest, ZenithOptimedia, Vivaki, Performics, MRY, Moxie en RUN, en wordt geleid door Steve King. Publicis Sapient is de derde pool onder leiding van Alan Herrick. Deze omvat Sapient Consulting, Sapient Nitro, DigitasLBI en Razorfish. De vierde afdeling tot slot is Publicis Healthcare gewijd aan de zorg- en farmasector met aan het hoofd Nick Colucci.

 

Maurice Lévy stelt dat “elk merk zich zal blijven ontwikkelen met zijn eigen cultuur en specifieke aanpak. De identiteit die tot het succes heeft geleid van elk merk van de groep zal zorgvuldig worden bewaard en gekoesterd”.

 

In de landen waar Publicis Groupe afwezig is, zal een entiteit genaamd Publicis One (en geleid door Jarek Ziebinski) alle afdelingen vertegenwoordigen.


Ontdek de videoboodschap van Maurice Lévy hier.