Proximus lanceert pilootproject rond gesponsorde mobiele data

FacebookTwitterLinkedIn

Met de nieuwe My Apps Space geeft Proximus bedrijven de mogelijkheid om hun app meer visibiliteit te bezorgen en tegelijk het gebruik ervan te stimuleren zonder dat de consument naar zijn datakosten moet omkijken.

Mobiel datagebruik in België steeg in de eerste drie kwartalen van 2016 met 27% ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Tegelijk blijkt een grote meerderheid smartphonebezitters zuinig om te gaan met het gebruik van apps om een oplopende datafactuur te vermijden.

Proximus biedt providers van apps nu een omgeving aan waarin hun app niet alleen een hogere zichtbaarheid geniet, maar waarbij de eindgebruiker ook ongelimiteerd deze apps kan gebruiken zonder gevolgen voor zijn factuur: met de My Apps Space betaalt de adverteerder voor het mobiele datagebruik van de gebruiker, die diens app raadpleegt. Dit garandeert het merk meer installaties van zijn app en een hoger gebruik.

Dit genereert een win-winsituatie voor zowel het merk als de eindgebruiker. Deze laatste kan nieuwe apps ontdekken en aanbevelen zonder dat zijn rekening stijgt, terwijl de sponsor nieuwe gebruikers kan aantrekken via een kanaal dat complementair is aan de bestaande advertentiekanalen.

My Apps Space is momenteel enkel beschikbaar voor Android, de versie voor iOS komt binnen zes maanden.

Adverteerders die geïnteresseerd zijn om in te stappen in het pilootproject (dat zes maanden zal duren) en zich bij Delhaize, BNP Paribas Fortis, StepStone, ING, Luminus en de MIVB te voegen, kunnen contact opnemen met Proximus Skynet Advertising via sales@team.skynet.be.