Ads & Data is de nieuwe nationale reclameregie van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media. De officiële start wordt ondersteund door een B2B-campagne waarin Ads & Data de hele sector met een knipoog meeneemt in een “andere” kijk op media en advertising. Naast de IMU-campagne die eerder al in de vakpers liep, komt er nu een reeks van verrassende explainer video’s die de positionering van “Ads & Data, We un-waste” in de kijker zetten.
Bart Decoster, CEO Ads & Data: “Met onze baseline ‘We un-waste’ pikken we in op de legendarische marketing-quote van John Wannamaker: ‘Half the money I spend on advertising is wasted. The trouble is, I don’t know which half’. Dankzij de bundeling van onze mediamerken met een selectie van krachtige data gaan we bij Ads & Data veel efficiënter de multimediale consument van vandaag bereiken. Zo kunnen we onze klanten helpen om dichter bij hun klanten te komen, een duurzame kijk op reclame anno 2021. We blijven uiteraard ook fan van creatieve advertising. Vandaar dat we met onze enthousiasmerende visie voor een campagne kozen met zeer herkenbare elementen.”
De campagne, naar een idee van Fauconnier+Selfslagh, bestaat uit een aantal filmpjes die de komende weken gericht zullen opduiken in de juiste context. De explainer video’s werden gerealiseerd door het team van SBS Creative.
De filmpjes zijn te bekijken op de website van Ads & Data.