Primeur: programmatic aankoop van digitale affichage voor Coca-Cola Zero door UM dankzij partnership tussen Cadreon, Outdoor Services en Dooh-Media

FacebookTwitterLinkedIn

Cadreon (ad tech unit van de groep IPG Mediabrands dat onder meer instaat voor de ontwikkeling van programmatische oplossingen) en Outdoor Services (de out-of-home poot van de groep) hebben een exclusieve samenwerking opgezet met Dooh-Media om de inventaris van de regie in programmatic te commercialiseren.

 

De aankoop wordt door Cadreon uitgevoerd via het DSP (Demand Side Platform) Platform161, dat rechtstreeks met het SSP (Supply Side Slatform) MyAdBooker van Dooh-Media verbonden is, waardoor de media-inventaris en de data van het OOH-netwerk geïntegreerd worden.

 

Deze nieuwe marktplaats biedt voortaan de mogelijkheid om de inventaris in kwestie per veiling, in real time en geautomatiseerd aan te kopen op basis van een reeks targetingcriteria zoals uurschijf en geografisch gebied. Overigens zijn sommige borden uitgerust met een eye tracking systeem, dat toelaat om gegevens te verzamelen rond bereik en viewability (kijktijd).

 

Concreet was het voor Coca-Cola belangrijk om winkelcentra te selecteren waarin een Quick-restaurant huist. Tot 18 april ontvang je bij aankoop van een Quick Maxi Menu immers een anderhalve literfles Coca-Cola Zero.