Onlyhumans en mortierbrigade smelten samen

FacebookTwitterLinkedIn

mortierbrigade sluit zich aan bij de troepen van Onlyhumans, aangevoerd door de broers Tom en Geert Bogaert. Samen vormen ze in één klap ’s lands meest divers gespecialiseerde, onafhankelijke creatieve ploeg van merkenbouwers.

Op de voltallige familiefoto staan nu 135 toptalenten, gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen, Gent en nu ook Brussel. Private-equityfonds Vectis tekent mee voor de actieve
groeistrategie. Het huidige management van mortierbrigade investeert en participeert mee in het nieuwe verhaal en treedt ook toe tot het management van Onlyhumans.

Tom Bogaert, CEO van Onlyhumans, legt uit: “Onlyhumans is gegroeid vanuit digitale hoek, met nadruk op performance en creative content marketing. Vervolgens hebben we ons versterkt in brand identity design door een fusie met de brandingspecialisten van Today. Vorig jaar volgde het samengaan met webdevelopment agency Code d’Or en de employer brandingexperts van Fantastic, beide uit Gent. De fusie met mortierbrigade past als gegoten in onze ambitieuze groeistrategie: al onze klanten een zo breed mogelijk spectrum aan gespecialiseerde diensten bieden.”

Jens Mortier, Chief Creative Officer, werpt een bijkomend licht op de opvallende fusie: “Wij hebben een ijzersterke reputatie uitgebouwd dankzij onze creativiteit. Dat is waarom onze klanten bij ons komen. Maar creativiteit op zich volstaat niet langer. Je moet die creativiteit meer dan ooit funderen, slim neerzetten in alle mogelijke media én zien te converteren. We evolueren meer en meer naar creatieve consultants op vlak van business en media voor onze klanten. We waren dan ook al een tijd op zoek naar de meest toekomstgerichte oplossing om onze klanten te helpen, zonder onszelf en onze cultuur te verloochenen. We blijven vanuit Brussel doen waar we goed in zijn. Tegelijk kunnen wij en onze klanten nu rekenen op de diverse expertises van de groep wanneer het opportuun is, en vice versa. Dit is het historische moment waarop er eindelijk een onafhankelijk creatief alternatief komt voor de grote netwerken.”