Omzet en winst stijgen bij DPG Media

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media heeft vorig jaar zijn omzet en vooral zijn winst zien stijgen. CEO Erik Roddenhof schrijft deze goede resultaten toe aan het succes van de digitale transformatie van de groep. Ook de reclamemarkt heeft zich hersteld.

DPG Media boekte in 2021 een omzet van 1,9 miljard euro, 7% meer dan het jaar voordien. Het boekte een nettowinst van 228 miljoen euro (+28%). Meer dan de helft van de omzet van het Belgische mediabedrijf werd in Nederland behaald, namelijk 1,14 miljard euro. In België bereikte de omzet 764 miljoen euro en in Denemarken 110 miljoen.

De CEO Erik Roddenhof spreekt van uitzonderlijke resultaten in een buitengewone periode: “In een jaar dat nog sterk in het teken stond van de pandemie, waren de nieuws- en entertainmentmedia opnieuw erg in trek. Ook onze online diensten zijn gegroeid in een steeds meer gedigitaliseerde samenleving.”

Het bedrijf benadrukt dat 2021 een heel uitzonderlijk jaar was voor radio en televisie. De reclamemarkt heeft zich volgens DPG Media meer dan hersteld van de daling in 2020.

Deze laatste legt ook de basis voor de komst naar Franstalig België, terwijl RTL Group in juni aankondigde dat het een akkoord had bereikt met DPG Media en Rossel over de verkoop van RTL Belgium voor 250 miljoen euro.

Roddenhof waarschuwt dat de stijgende energieprijzen, de hoge inflatie en het personeelstekort dit jaar druk zullen uitoefenen op de kosten en de resultaten van het bedrijf.

Bron: Belga.