NRJ Vlaanderen kiest Var als regie

FacebookTwitterLinkedIn

SBS Media Belgium, de samenwerking tussen Mediahuis en SBS Belgium, heeft op basis van een pitch met verschillende kandidaten Var gekozen als reclameregie voor NRJ Vlaanderen. Na de radio en -televisiecontent van VRT komt nu ook de nieuwe Vlaamse radiozender voor actieve stedelingen bij Var.

Peter Quaghebeur (CEO SBS Belgium): “SBS is bijzonder trots om dit najaar met NRJ Vlaanderen de allereerste radiostappen te kunnen zetten. De jongste Vlaamse radio zal meteen commercieel samen kunnen werken met de meest ervaren speler op de radiomarkt. Sinds jaar en dag verzorgt Var met veel succes en met een gedreven visie de commerciële vertegenwoordiging van de VRT-radiozenders. De start van NRJ Vlaanderen zorgt vanaf dit najaar voor een unieke commerciële combinatie tussen de sterkste Vlaamse jongerenzenders en een nieuwe Vlaamse stadsradio”.

Saskia Schatteman (CEO Var): “Met NRJ Vlaanderen komt er een nieuwe zender bij in Vlaanderen en dit creëert nieuwe mogelijkheden voor adverteerders. Var is enthousiast om NRJ Vlaanderen mee in haar portefeuille op te nemen en zo het aanbod aan lokale radiozenders voor adverteerders te verbreden”.

NRJ richt zich op actieve luisteraars (doelgroep 14-44) en focust op hun leven en populaire muziek in de Vlaamse centrumsteden. De nieuwe radio zal uitzenden vanuit Antwerpen en is na de zomer via FM, online en via de kabel te beluisteren. Via kernsteden in Oost-Vlaanderen (Gent/Lokeren/Aalst/Sint-Niklaas), Antwerpen (Antwerpen/Mechelen), Vlaams-Brabant (Brussel/Leuven/Vilvoorde), Limburg (Hasselt/Genk) en West-Vlaanderen (Oostende/Brugge/Roeselare/Kortrijk) heeft NRJ een theoretisch FM-bereik van 65% van de Vlaamse bevolking. In de toekomst zal NRJ Vlaanderen ook via DAB+ te beluisteren zijn. Twee Vlaamse media-groepen vormen de integrale aandeelhoudersstructuur van NRJ Vlaanderen: 50% Mediahuis en 50% SBS Belgium.

Vanaf maandag 3 september gaan de eerste radiospots on air. Het commercieel aanbod hiervoor wordt volop klaargestoomd.