Nigel Ooms wordt Creative Director bij Oona

FacebookTwitterLinkedIn

Nigel Ooms is de nieuwe Creative Director van communicatiebureau Oona. Hij zal de bestaande content cel met grafische vormgevers, copywriters, creative producers en social media managers verder uitbouwen in de Benelux. Oona heeft kantoren in Antwerpen, Gent en Amsterdam en mag onder andere Nike, Telenet, Levi’s, IKEA, L’Oréal, Diageo en Nespresso tot zijn klanten rekenen.

Ooms begon zijn carrière eind 2013 bij Content Cowboys als strategisch planner. Begin 2015 maakte hij de overstap naar Oona waar hij verantwoordelijk was voor eigen accounts en ook aan influencer marketing en PR-projecten deed. In mei 2017 volgde een nieuwe uitdaging bij TBWA als digital creative op campagnes voor Delhaize, MINI en ENGIE en als PR creative voor klanten als KBC en Novartis. Nu keert hij dus terug naar Oona als creatief directeur. Hij zal er de bestaande portfolio creatief uitdiepen, nieuwe klanten aantrekken en de contentcreatie leiden.

CEO Werner De Smet: “Storytelling is de voorbije jaren belangrijker geworden. Klanten betrekken ons steeds meer als strategische en creatieve partner in contentcreatie voor verschillende kanalen. We willen onze sterke content cel nu verder uitbouwen met een creatief directeur die de nieuwe kanalen en publishers door en door kent. Nigel Ooms is daar de geknipte man voor. Een slimme kerel en een echt hybride profiel (zowel strategisch als creatief) met veel ervaring bij digitale en creatieve agencies.”