Newsworks lanceert de NP News Result Calculator om resultaten per doelgroep te berekenen

FacebookTwitterLinkedIn

Voor het advertentiepakket NP News heeft Newsworks, het sectorinitiatief van de vier belangrijkste Belgische dagbladregies, een tool ontwikkeld om de planresultaten op doelgroep te kunnen berekenen.

 

Vooral voor het digitale luik was het een uitdaging om impressies om te zetten in GRP en die vervolgens op de doelgroep te berekenen. In afwachting van de nieuwe CIM Internetstudie gebruikt de tool voorlopig de resultaten van het digitaal gebruik van de newsbrands uit het laatste CIM Printonderzoek.

 

Het nettobereik komt overeen met de Total Brand gegevens, omdat die het bereik over alle platformen heen weergeeft voor een specifieke dag. Men kan zowel op pre-gedefinieerde als op eigen doelgroepen werken.

 

NP News is het eerste package in het sectoraanbod van NP dat multiplatform is opgebouwd met als doel het bereik op één dag van de newsbrands te maximaliseren door het digitale lezersprofiel aan te boren. De NP News Result Calculator is gratis beschikbaar op de vernieuwde website van NP.