JCDecaux breidt pre-testing service I-Check HD uit naar het netwerk van Insert Belgium

FacebookTwitterLinkedIn

Voortaan is de pre-testing service I-Check HD ook beschikbaar voor het netwerk van Insert Belgium, de afdeling van JCDecaux gespecialiseerd in proximity outdoor advertising. Zo maakt JCDecaux nu ook het pre-testen van kleine postercampagnes mogelijk.

 

I-Check HD is een video-gebaseerde oplossing voor het pre-testen van out-of-home creaties vooraleer die in productie gaan, met het oog op de optimalisering ervan. De tool is een simulator die de creatie in een realistische street-setting plaatst, en dit in wijzigende weers- en verkeersomstandigheden op verschillende momenten van de dag. Zo laat I-Check HD toe om de zichtbaarheid, leesbaarheid en impact van een visual te beoordelen en indien nodig aan te passen, om zo de doeltreffendheid van de campagne te verhogen. De test en beoordeling vindt plaats in de kantoren van JCDecaux in het bijzijn van het creatieve team en/of de adverteerder en is direct gelinkt met grafische software. Op die manier kunnen voorstellen tot aanpassing meteen worden doorgevoerd en opnieuw getest.

 

De nieuwste versie van I-Check HD werd vorig jaar gelanceerd voor 2m²- en billboardcampagnes. In de loop van 2014 werd ook het panoramische Prestige-formaat toegevoegd. In 2014 werden reeds 40% van alle JCDecaux-campagnes gepre-test.

 

Voortaan is het dus ook mogelijk om creaties te testen op het proximity-formaat van Insert Belgium, de marktleider in kleine posternetwerken. De kaders van 60cm x 80cm zijn te vinden op gevels van krantenwinkels, buurtwinkels, horeca-zaken, nachtwinkels, in de Brusselse metro en in de parkings van Interparking.