NIEUW: Mediaplannen maken, exporteren en delen in MediaSpecs
Beste mediavrienden,
Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van reclametarieven met formaten en afmetingen, verschijningsdata en contactgegevens.
NIEUWE SERVICE: het maken van een mediaplan (met aanduiden van budget, media, datums, formaten en prijzen) dat u ook kan exporteren naar Excel en kan delen met collega’s. Meer weten? We geven graag een demo en maken zeker een goed voorstel.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
27/03/2023
|
|
|
|
|
|
Tijdens de Algemene Vergadering van CommPass op 20 maart werden Ilse Baele en Sophie Vanderwinkel verkozen als nieuwe bestuursleden. Zij vervangen Bernard Cools en Bart Demeulenaere die hun bestuursmandaten afsloten.
Lees meer
|
|
|
|
Metro gaat verder met de transformatie die het in oktober 2022 inzette. De volgende stap is drieledig: een nieuwe merkidentiteit, een nieuwe website en een nieuwe lay-out van de gedrukte versie.
Lees meer
|
|
|
|
De magazines die tot dit nieuwe advertentiepakket behoren, zijn Billie, De Standaard Weekblad, Moustique, Paris Match, Deuzio, QUID en DH Mag. Alle details vindt u in de MediaSpecs Database.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux Luxemburg is gestart met de programmatic aankoop van zijn digitale inventaris op verschillende locaties: op de luchthaven van Luxemburg, in het station (CFL) en in winkelcentra.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bénédicte Linard, de regering van de Franse Gemeenschap en Guillaume Collard maken bekend dat RTL Belgium volledig geïntegreerd is in de Franse Gemeenschap. De mediagroep is nu volledig opgenomen in het Franstalig rechtskader als lokale speler.
Lees meer
|
|
|
|
Aansluitend bij zijn inzet ter promotie van media- en reclameruimte die de transitie naar een duurzame maatschappij ondersteunt en versnelt, gaat RMB een partnership aan met Balnz, de mobiele app die jongeren aanzet om hun schermtijd te beperken.
Lees meer
|
|
|
|
Voor het achtste opeenvolgende jaar erkennen de Best Brands Awards de favoriete merken van België in 21 verschillende bedrijfssectoren. Deze ranglijst werd onthuld tijdens een gala-evenement op 16 maart.
Lees meer
|
|
|
|
Het PR-bureau lanceert niet enkel een nieuwe naam, maar ook een nieuwe branding en website. De laatste tien jaar verschoof de core business van PR-bureau voor tech en IT richting corporate communicatie en consumer & lifestyle PR.
Lees meer
|
|
|
|
De Kortrijkse marketingboetiek Studio Copain breidt uit en verwelkomt Aline Juliá als marketingstrateeg. Zij brengt 30 jaar marketing- en communicatiekennis mee naar Studio Copain.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
GroupM onderzocht de impact van onzekere tijden op menselijke gedragingen en gevoelens. "We willen begrijpen wat er in het hoofd van de consument afspeelt, welke repercussies dit heeft op het uitgave-patroon en hoe adverteerders hiermee omspringen."
Lees meer
|
|
|
|
Gedurende heel 2022 hebben de leden van Espace Pub en Nielsen samengewerkt om de resultaten van de reclame-investeringen te verzamelen, te controleren en te publiceren. De markt in het Groothertogdom Luxemburg kende een stijging van 3,42%.
Lees meer
|
|
|
|
De Global Web Index vraagt zijn panels naar bronnen die zij gebruiken om meer te weten te komen over nieuwe merken of producten. De GWI heeft vooral vragen toegevoegd over digitale kanalen, zodat vandaag 2/3 digital betreft en 1/3 offline.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De Raad voor de Journalistiek heeft een nieuwe richtlijn over het gebruik van artificiële intelligentie (AI) in de journalistiek goedgekeurd. Tegelijk heeft de Raad een nieuw artikel over transparantie opgenomen in de Code.
Lees meer
|
|
|
|
Het seminarie Media & Communities en de receptie ter ere van 15 jaar MediaSpecs op 28 februari in UGC Mechelen zitten er weer op, maar hier kan u rustig alle debatten en standpunten doornemen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 maart 2023 | 09:30 - 11:00
|
30 maart 2023 | 09:00 - 12:30
|
30 maart 2023 | 09:30 - 12:00
|
30 maart 2023 | 16:00 - 23:30
|
30 maart 2023 | 17:30 - 20:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|