RMB werkt samen met Balnz

FacebookTwitterLinkedIn

Aansluitend bij zijn inzet ter promotie van media- en reclameruimte die de transitie naar een duurzame maatschappij ondersteunt en versnelt, gaat RMB een partnership aan met Balnz, de mobiele app die jongeren aanzet om hun schermtijd te beperken.

Balnz (uitgesproken als het Engelse ‘balance’) is een Brusselse start-up die een tool biedt voor een verantwoord schermgebruik, zonder te vervallen in de aanpak van apps voor ouderlijk toezicht. Het principe is eenvoudig: de jongeren kunnen zichzelf uitdagen om hun smartphone gedurende een bepaalde tijd niet te gebruiken. En elke geslaagde uitdaging kunnen ze omzetten in een beloning.

Balnz voerde een marktonderzoek uit bij ongeveer 2.000 scholieren van 10 tot 18 jaar en 300 ouders in België en Frankrijk. De studie bracht aan het licht dat een beloningsmechanisme, vergelijkbaar met dat van gaming apps, de motiverendste factor is om jongeren aan te zetten tot het nemen van hun eigen verantwoordelijkheid en het beperken van hun schermgebruik.

Balnz zocht contact met RMB voor ondersteuning bij het monetariseren van de app. Het businessmodel houdt immers in dat er in de rewards-catalogus partners worden opgenomen.

De Balnz-app wordt in april 2023 gelanceerd in bètaversie, met een beperkt beloningssysteem en is beschikbaar in Google Play en de Appstore. De 1.0 versie zou tegen september 2023 klaar zijn.