JCDecaux Luxemburg lanceert zijn programmatic DOOH-aanbod

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux Luxemburg is gestart met de programmatische aankoop van zijn digitale inventaris op verschillende locaties: op de luchthaven van Luxemburg, in het station (CFL) en in winkelcentra, waaronder zijn nieuwe partners Kirchberg en Cloche d’Or.

Programmatic DOOH zal het mogelijk maken om 15 miljoen impressies per maand te genereren dankzij 100 digitale schermen die in Luxemburg beschikbaar zijn. De aankoop zal gebeuren via het VIOOH-platform.

Met pDOOH kunnen adverteerders in combinatie met data op een flexibele, eenvoudige en snelle manier een DOOH-campagne opzetten in exclusieve omgevingen. Programmatic DOOH biedt dus meer controle en transparantie, maar ook meer flexibiliteit op het vlak van targeting, contextualisering en optimalisering.

Concreet wordt het bijvoorbeeld mogelijk om op het treinstation een campagne uit te zenden op basis van het weer, om businessvluchten te targeten op de luchthaven of om belangrijke promoties in winkelcentra te belichten.

Wim Jansen, CEO JCDecaux België, Luxemburg & Israël, zegt: “Na het succes van programmatic DOOH in België (gelanceerd in 2020), was de ontwikkeling van pDOOH in Luxemburg slechts de logische volgende stap. We zijn erg blij om programmatic DOOH officieel te lanceren in Luxemburg. Weer een nieuwe stap naar gepersonaliseerde campagnes in Luxemburg, met preciezere targeting en relevante boodschappen.