MediaSpecs, waar reclameregies en mediaplanners elkaar ontmoeten
Beste mediavrienden,
Aan reclameregies en uitgevers vragen we om ons hun tariefkaarten en redactionele planningen voor 2021 door te sturen. Zo kunnen we hun media gratis toevoegen in de MediaSpecs Database.
Bezorg ons dus uw mediakit en wij zetten alles netjes in de database. Daarna krijgt u van ons een link om al uw informatie na te kijken.
Op deze manier vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten uw gegevens in de database en kunnen ze u bij interesse rechtstreeks contacteren.
Wilt u onze database raadplegen en toegang krijgen tot de informatie van alle Belgische en Luxemburgse media? Contacteer ons dan voor de voorwaarden en krijg alvast een gratis online rondleiding.
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
14/12/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De overheidsdotatie van de VRT daalt tot 258 miljoen euro in 2025, dat blijkt uit de nieuwe beheersovereenkomst voor de periode 2021-2025. CEO van VRT Frederik Delaplace en Mediaminister Benjamin Dalle gaven toelichting bij de nieuwe overeenkomst.
Lees meer
|
|
|
|
De commerciële mediabedrijven DPG Media, Mediahuis, Roularta, Mediafin en SBS Belgium reageerden in een gezamenlijke mededeling op de nieuwe beheersovereenkomst. "De digitale vrijheid van de VRT zal een weerslag hebben op de hele sector", klinkt het.
Lees meer
|
|
|
|
ACOD, de socialistische vakbond bij de VRT, ziet in de nieuwe beheersovereenkomst een "heel ambitieuze tekst", maar plaatst vraagtekens bij de financiële middelen die de Vlaamse regering uittrekt. Ook vanuit de politiek komen er gemengde reacties.
Lees meer
|
|
|
|
Met de documentaire The Decade of Action willen producers Wim Vermeulen en Bart Lombaerts bedrijven oproepen mee te werken aan een duurzame omslag in onze economie. "We hebben elk bedrijf nodig als we de doelstellingen willen behalen."
Lees meer
|
|
|
|
Op 10 december verhuisde de Vlaamse lifestyle- en gezondheidszender TV Plus van kanaal 40 naar kanaal 53 bij Telenet. Tijdens de feestperiode pakt de zender ook uit met 2 bijzondere programma’s vanuit De Foyer van de Bourlaschouwburg in Antwerpen.
Lees meer
|
|
|
|
Jet Magazine, het Limburgse huis-aan-huisblad van Mediahuis, lanceert in haar laatste editie van 2020 een bijzondere digitale nieuwigheid. Dankzij een unieke scantechnologie kan de lezer extra’s achter een aantal redactionele rubrieken ontdekken.
Lees meer
|
|
|
|
"Via de drie dagbladen waarmee Vino Magazine verdeeld wordt, bereiken we om en bij de 900.000 lezers. Voeg daar nog de 150.000 wijnliefhebbers bij die we online bereiken", vertelt Dirk Rodriguez van Vinopres.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het BAM Virtual Marketing Congress was een succes, met meer dan 80 sprekers (waarvan 34 vrouwen) en meer dan 1.000 deelnemers. Als kers op de taart kunnen deelnemers de content nog tot eind februari (her)bekijken of zich nu nog registreren.
Lees meer
|
|
|
|
De uitreiking van de IAB MIXX Awards vond dit jaar volledig digitaal plaats. De jury's reikten 32 awards uit op een totaal van 139 ingestuurde cases. Wunderman Thompson kroonde zich met 10 awards tot de grote winnaar.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Dit jaar kende de jury een Silver of Bronze award toe aan 13 van de ingeschreven cases.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] BBDO Belgium, Happiness, LDV United, Mutant, Ogilvy Social.Lab, Mortierbrigade en Wunderman Thompson Antwerp hebben reden tot feesten. Zij wonnen een award op Eurobest.
Lees meer
|
|
|
|
Lewis België heeft twee nieuwe krachten toegevoegd aan het team. Eva Schepers vervoegt Lewis Antwerpen als creative account executive. De Brusselse vestiging mag Aricia Nisol welkom heten die als PR account executive aan de slag gaat.
Lees meer
|
|
|
|
De federale handelscommissie beschuldigt Mark Zuckerbergs bedrijf ervan jarenlang potentiële concurrenten uit te schakelen, o.a. door ze op te kopen. Justitie wil Facebook straffen, door bijvoorbeeld onderdelen als WhatsApp en Instagram af te stoten.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft VTM 4 een administratieve boete van 12.500 euro opgelegd. Door de erg gewelddadige scènes is 'The Guest' naar het oordeel van de VRM totaal ongeschikt voor kijkers onder de 16 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
|
Waarom kijken mensen televisie in plaats van te kiezen voor de niet-lineaire concurrentie die zoveel beter beantwoordt aan onze noden? Een onderzoek van Finecast in het Verenigd Koninkrijk probeerde de motivaties van consumenten te achterhalen.
Lees meer
|
|
|
|
De Finecast-studie peilde ook naar wat in de ogen van de consumenten kenmerkend is voor televisie, video en reclame. De beleving die het dichtst bij televisie staat is, zoals te verwachten, VOD zoals die aangeboden wordt door klassieke zenders.
Lees meer
|
|
|
|
Influencers worden door miljoenen consumenten vertrouwd, vooral door een jonger publiek, en marketeers reageren hierop. Uit een onderzoek van Ebiquity blijkt echter dat vele bedrijven de ROI van influencer marketing niet kunnen inschatten.
Lees meer
|
|
|
|
In deze gids leest u de best practices van IAB Europe op vlak van ad fraud.
Lees meer
|
|
|
|
Hoe is het gesteld met de creativiteit in Europa? In dit rapport vindt u overzicht met officiële ranglijsten en wordt er ook dieper ingegaan op de Eurobest-winnaars van dit jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Van 14 tot 16 december kunnen geïnteresseerden terecht bij de gratis VRT-sessies 'Media & Culture Fast Forward', een digitaal festival in samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en reclameregie Var.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 december 2020 | 09:00 - 16 december 2020 | 17:00
|
14 december 2020 | 12:00
|
17 december 2020 | 12:30 - 13:15
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.057
- vakpers: 629
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 454
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.662
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|