Ebiquity: The rise and rise of influencer marketing

FacebookTwitterLinkedIn

Influencers worden door miljoenen consumenten vertrouwd, vooral door een ​​jonger publiek, en marketeers reageren hierop. Ondanks verhoogde investeringen in 2020 en plannen om het budget voor influencer marketing in 2021 nog verder te verhogen, gaven de meeste merken aan dat ze geen zicht hebben op het effect van hun campagnes. Het inschatten van de ROI van influencer marketing blijft voor de meesten ongrijpbaar en dit moet veranderen.

In het afgelopen jaar werkte 86% van de merken met influencers en uit het Ebiquity-onderzoek blijkt dat de budgetten verder stijgen. Als influencer marketing in belang wil toenemen – momenteel betreft het 1,5% van de wereldwijde marketinguitgaven en 5% van de uitgaven van de merken in dit onderzoek – zullen marketeers nieuwe statistieken en robuuste analyses moeten inzetten om de ROI te bewijzen. Het is de hoogste tijd dat merken hun marketingmanagement en -meting, inclusief het gebruik van econometrie en testen, ook inzetten voor influencer marketing.

Het rapport kan u downloaden via deze link.