MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, waar reclameregies en mediaplanners elkaar ontmoeten

Beste mediavrienden,

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om ons hun tariefkaarten en redactionele planningen voor 2021 door te sturen. Zo kunnen we hun media gratis toevoegen in de MediaSpecs Database.

Bezorg ons dus uw mediakit en wij zetten alles netjes in de database. Daarna krijgt u van ons een link om al uw informatie na te kijken.

Op deze manier vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten uw gegevens in de database en kunnen ze u bij interesse rechtstreeks contacteren.

Wilt u onze database raadplegen en toegang krijgen tot de informatie van alle Belgische en Luxemburgse media? Contacteer ons dan voor de voorwaarden en krijg alvast een gratis online rondleiding.

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

14/12/2020
 
 

Beheersovereenkomst VRT: Dotatie openbare omroep daalt tot 258 miljoen euro

De overheidsdotatie van de VRT daalt tot 258 miljoen euro in 2025, dat blijkt uit de nieuwe beheersovereenkomst voor de periode 2021-2025. CEO van VRT Frederik Delaplace en Mediaminister Benjamin Dalle gaven toelichting bij de nieuwe overeenkomst.

Lees meer
 

Beheersovereenkomst VRT: Commerciële spelers teleurgesteld in digitale vrijheid VRT

De commerciële mediabedrijven DPG Media, Mediahuis, Roularta, Mediafin en SBS Belgium reageerden in een gezamenlijke mededeling op de nieuwe beheersovereenkomst. "De digitale vrijheid van de VRT zal een weerslag hebben op de hele sector", klinkt het.

Lees meer
 

Beheersovereenkomst VRT: Reacties vakbond en politiek

ACOD, de socialistische vakbond bij de VRT, ziet in de nieuwe beheersovereenkomst een "heel ambitieuze tekst", maar plaatst vraagtekens bij de financiële middelen die de Vlaamse regering uittrekt. Ook vanuit de politiek komen er gemengde reacties.

Lees meer
 

The Decade of Action: Oproep aan bedrijven om te helpen verduurzamen

Met de documentaire The Decade of Action willen producers Wim Vermeulen en Bart Lombaerts bedrijven oproepen mee te werken aan een duurzame omslag in onze economie. "We hebben elk bedrijf nodig als we de doelstellingen willen behalen."

Lees meer
 

TV Plus verhuist naar kanaal 53 bij Telenet

Op 10 december verhuisde de Vlaamse lifestyle- en gezondheidszender TV Plus van kanaal 40 naar kanaal 53 bij Telenet. Tijdens de feestperiode pakt de zender ook uit met 2 bijzondere programma’s vanuit De Foyer van de Bourlaschouwburg in Antwerpen.

Lees meer
 

Jet Magazine pakt uit met unieke scantechnologie als digitaal verlengstuk

Jet Magazine, het Limburgse huis-aan-huisblad van Mediahuis, lanceert in haar laatste editie van 2020 een bijzondere digitale nieuwigheid. Dankzij een unieke scantechnologie kan de lezer extra’s achter een aantal redactionele rubrieken ontdekken.

Lees meer
 

Dirk Rodriguez (Vino Magazine – Vinopres): “Ondanks alles bleef de Belg zijn fles wijn omarmen”

"Via de drie dagbladen waarmee Vino Magazine verdeeld wordt, bereiken we om en bij de 900.000 lezers. Voeg daar nog de 150.000 wijnliefhebbers bij die we online bereiken", vertelt Dirk Rodriguez van Vinopres.

Lees meer
 

BAM is tevreden over het eerste digitale Marketing Congress: ‘Netflix voor marketinginspiratie en -educatie’

Het BAM Virtual Marketing Congress was een succes, met meer dan 80 sprekers (waarvan 34 vrouwen) en meer dan 1.000 deelnemers. Als kers op de taart kunnen deelnemers de content nog tot eind februari (her)bekijken of zich nu nog registreren.

Lees meer
 

Wunderman Thompson is de grote winnaar op de IAB MIXX Awards

De uitreiking van de IAB MIXX Awards vond dit jaar volledig digitaal plaats. De jury's reikten 32 awards uit op een totaal van 139 ingestuurde cases. Wunderman Thompson kroonde zich met 10 awards tot de grote winnaar.

Lees meer
 

Effie Awards: 4 Silver en 9 Bronze awards

[Provided by PUB] De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Dit jaar kende de jury een Silver of Bronze award toe aan 13 van de ingeschreven cases.

Lees meer
 

Eurobest 2020: BBDO Belgium grootwinnaar

[Provided by PUB] BBDO Belgium, Happiness, LDV United, Mutant, Ogilvy Social.Lab, Mortierbrigade en Wunderman Thompson Antwerp hebben reden tot feesten. Zij wonnen een award op Eurobest.

Lees meer
 

Lewis breidt team verder uit met Eva Schepers en Aricia Nisol

Lewis België heeft twee nieuwe krachten toegevoegd aan het team. Eva Schepers vervoegt Lewis Antwerpen als creative account executive. De Brusselse vestiging mag Aricia Nisol welkom heten die als PR account executive aan de slag gaat.

Lees meer
 

Amerikaanse Justitie wil opsplitsing Facebook vanwege machtsmisbruik

De federale handelscommissie beschuldigt Mark Zuckerbergs bedrijf ervan jarenlang potentiële concurrenten uit te schakelen, o.a. door ze op te kopen. Justitie wil Facebook straffen, door bijvoorbeeld onderdelen als WhatsApp en Instagram af te stoten.

Lees meer
 

VRM beboet films met gratuit geweld op VTM 4

De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft VTM 4 een administratieve boete van 12.500 euro opgelegd. Door de erg gewelddadige scènes is 'The Guest' naar het oordeel van de VRM totaal ongeschikt voor kijkers onder de 16 jaar.

Lees meer
 

Seen from Space: Waarom mensen vandaag televisiekijken

Waarom kijken mensen televisie in plaats van te kiezen voor de niet-lineaire concurrentie die zoveel beter beantwoordt aan onze noden? Een onderzoek van Finecast in het Verenigd Koninkrijk probeerde de motivaties van consumenten te achterhalen.

Lees meer
 

Seen from Space: Wat kenmerkt de televisiebeleving?

De Finecast-studie peilde ook naar wat in de ogen van de consumenten kenmerkend is voor televisie, video en reclame. De beleving die het dichtst bij televisie staat is, zoals te verwachten, VOD zoals die aangeboden wordt door klassieke zenders.

Lees meer
 

Ebiquity: The rise and rise of influencer marketing

Influencers worden door miljoenen consumenten vertrouwd, vooral door een ​​jonger publiek, en marketeers reageren hierop. Uit een onderzoek van Ebiquity blijkt echter dat vele bedrijven de ROI van influencer marketing niet kunnen inschatten.

Lees meer
 

The IAB Europe Guide to Ad Fraud

In deze gids leest u de best practices van IAB Europe op vlak van ad fraud.

Lees meer
 

Eurobest 2020: Creativity Report

Hoe is het gesteld met de creativiteit in Europa? In dit rapport vindt u overzicht met officiële ranglijsten en wordt er ook dieper ingegaan op de Eurobest-winnaars van dit jaar.

Lees meer
 

VRT biedt gratis sessies over de toekomst van media

Van 14 tot 16 december kunnen geïnteresseerden terecht bij de gratis VRT-sessies 'Media & Culture Fast Forward', een digitaal festival in samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en reclameregie Var.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Media & Culture Fast Forward (Online)
14 december 2020 | 09:00 - 16 december 2020 | 17:00
ACC: Stress Management & Resilience @Work (Online)
14 december 2020 | 12:00
BAM LEG Webinar: Jan Decorte
17 december 2020 | 12:30 - 13:15
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.057
  • vakpers: 629
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 454
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.