MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws – of wil je inspiratie?

Beste mediavrienden,

Hier zijn we weer met de wekelijkse update van het medianieuws.

Of wil je inspiratie voor uw mediaplannen? Wil je de meest uiteenlopende media leren kennen? Zoek je binnen je eigen interessegebied of wil je iets verrassends? Ben je op zoek naar commerciële of redactionele contactgegevens? Neem dan contact met ons op voor toegang tot de MediaSpecs Database.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/02/2019

15 gemeenten verdwijnen en worden 7 nieuwe fusiegemeenten in Vlaanderen: wijzigingen in MediaSpecs

Sinds 1 januari 2019 is Vlaanderen zeven fusiegemeenten rijker. Verschillende kleinere gemeenten zijn namelijk gefuseerd tot nieuwe grotere fusiegemeenten. Ook MediaSpecs bracht deze wijzigingen aan in haar database.

Lees meer
 

Vlaanderen viert 30 jaar populaire televisie: lancering groot succes dankzij Kunstzaken en 4 auto’s…

Op 1 februari vierde televisiezender VTM zijn 30ste verjaardag. Hoe hebben Kunstzaken en 4 auto's bijgedragen tot een succesvolle start?

Lees meer
 

Roularta Media en Edition Ventures creëren samen digitale Women-packs

Roularta Media en Edition Ventures introduceren samen digitale packs om vrouwen eenvoudiger en efficiënter te bereiken. De packs ‘Women De Luxe’ en ‘Women’ omvatten 3 opties: display (video inbegrepen), dedicated mail en native.

Lees meer
 

Nieuwe lay-out en aangepaste inhoud voor De Morgen

De Morgen wil nog meer inzetten op inzicht en overzicht én op diepgang en toegankelijkheid. Dit doet het met een aangepaste inhoudelijke focus, maar ook met een nieuwe lay-out. Ook De Morgen Magazine kreeg een make-over.

Lees meer
 

Kris Peeters onderzoekt krantendeal Bpost

Eind 2020 loopt het contract af tussen de overheid en Bpost over de bedeling van kranten en tijdschriften. Minister van Werk Kris Peeters (CD&V) wil nu al het debat openen over dat omstreden contract van zo'n 170 miljoen euro per jaar.

Lees meer
 

UBA publiceert charter “Unstereotype Communication”

Met de publicatie van het charter ‘Unstereotype Communication’ engageert UBA zich voor diversiteit en inclusie in communicatie- en reclamecampagnes. Het charter bevat negen concrete tips waar campagnemakers rekening mee kunnen houden.

Lees meer
 

Merit Awards: Wunderman is bureau van het jaar 2018

Elf maanden na zijn naamsverandering van These Days in Wunderman Antwerp wint het bureau onder leiding van Erwin Jansen en Gio Canini de titel van Agency of the Year. Dat is zowat de meest gegeerde bekroning op de Merit Awards.

Lees meer
 

Wat u hoort te weten over de toekomst van radio

Ook in deze digitale tijden doet radioreclame het goed, maar niet alles werkt even goed. Steve Van den Audenaerde en Alain Claes schetsten in een Breakfast Session by PUB de evoluties en de (vaak onverwachte) mogelijkheden.

Lees meer
 

BMMA Lunch: “Kwetsbaarheid kan je product authentiek maken”

Tijdens de eerste BMMA Lunch van het jaar deelden Aude Mayence van Delhaize en Mieke Debeerst van Belfius hun visie op de uitdagingen van bedrijven en marketing. Wordt de toekomstige marketing strategischer, holistischer of zelfs vrouwelijker?

Lees meer
 

BAM Studentencongres dit jaar in centrum Brussel

Voor de 31ste keer op rij organiseert BAM haar jaarlijkse Studentencongres op donderdag 14 maart. Na de #MarketHappening in Leuven en Hasselt zet BAM dit jaar de deuren open in Brussel voor de verwachte 1.200 marketingstudenten.

Lees meer
 

Bernard Scheray lanceert Amplifications: consultancy over marketing, media, advertising en research

Media- en onderzoeksspecialist Bernard Scheray lanceert met Amplifications zijn eigen consultancy activiteit en stelt zijn ervaring ten dienste van uitgevers, regies, mediabureaus en adverteerders.

Lees meer
 

Propaganda neemt meerderheidsparticipatie in Content Makers

Propaganda, het content marketing agency van Michel Libens en Gerrit Tulkens, neemt een meerderheid in Content Makers, dat gespecialiseerd is in content marketing voor KMO’s. Samen zullen ze digitale content introduceren bij KMO's.

Lees meer
 

Growth Inc. gaat samenwerking aan met Brieuc Van Damme

Het strategisch communicatiebureau Growth Inc. en econoom Brieuc Van Damme, voormalige adjunct-kabinetschef van Minister Maggie De Block, gaan samenwerken rond gezondheidszorg in België.

Lees meer
 

Dirk Van Ham wordt vennoot bij public affairs kantoor Lobco2Care

Dirk Van Ham van Diageo wordt vennoot bij Lobco2Care, het public affairs kantoor van Jan en Michaël Pszeniczko. Als Consulting Partner zal hij een brug slaan tussen bedrijven, overheid en federaties door complexe overheidsdossiers te ontwarren.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

BAM Marketing Effectiveness: Getting the balance right in 2019
5 februari 2019 | 15:30 - 18:30
CommPass Masterclass: Programmatic in de praktijk
7 februari 2019 | 09:00 - 12:30
PUB Breakfast Session met Pierre-Nicolas Schwab: Hoe algoritmes temmen?
25 februari 2019 | 08:00 - 10:30
Best Brands Awards
13 maart 2019 | 18:30 - 23:00
BAM Student Congress
14 maart 2019 | 09:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.875 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.151
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 593
  • out-of-home: 1.056
  • radio/TV: 520
  • digitaal: 1.853
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.