Laden Evenementen

PUB Breakfast Session met Pierre-Nicolas Schwab: Hoe algoritmes temmen?

08:00 - 10:30
FacebookTwitterLinkedIn

Geen enkele communicatiecampagne, marketingstrategie en mediaplan kan zonder algoritmes. Pierre-Nicolas Schwab, directeur van het marketingbureau IntoTheMinds, CRM-manager van RTBF en voorzitter van het Big Data Initiative (BDI) van de European Broadcasting Union, leidt op 25 februari een Breakfast Session. Hij zal onder meer uitleggen hoe algoritmes kunnen gebruikt worden in commerciële benaderingen, hoe aanbevelingsalgoritmes werken en hoe u een strategie kunt opstellen met behulp van kunstmatige intelligentie. Kortom, hoe u een betere wereld kunt bouwen voor de eindklant.

Pierre-Nicolas Schwab

Dr. Pierre-Nicolas Schwab is verantwoordelijk voor Big Data bij RTBF. Zijn verantwoordelijkheden omvatten het verzamelen van gegevens, bescherming, analyse en het maken van algoritmes. In juli 2017 werd hij verkozen tot voorzitter van het Big Data Initiative (BDI) van de European Broadcasting Union, waar hij met collega’s toezicht houdt op de inspanningen van ERU-leden op het gebied van Big Data, algoritmische aanbevelingen en de overdracht van kennis tussen leden.

Als oprichter van marktonderzoeksbureau IntoTheMinds heeft Schwab een 80-tal opdrachten uitgevoerd in verschillende sectoren (retail, telecom, e- en m-commerce, media, IT, bankieren….), waarbij hij zijn passie voor data combineert met kwalitatieve methoden om klanten beter te begrijpen. Hij is ook mede-oprichter van Rusée, een bedrijf dat premium handtassen maakt van geupcycled leer, en is partner bij de wijnbar N5 in Toulouse, die in 2017 en 2018 de prijs van ’s werelds beste wijnbar won. Schwab heeft een MSc in materiaalwetenschappen, een MBA in strategie, een PhD in kwantitatieve marketing en hij is als senior onderzoeker verbonden aan de Solvay Brussels School of Economics.