BAM Studentencongres dit jaar in centrum Brussel

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Voor de 31ste keer op rij organiseert BAM haar jaarlijkse Studentencongres op donderdag 14 maart. Na de #MarketHappening in Leuven en Hasselt zet BAM dit jaar de deuren open in Brussel voor de verwachte 1.200 marketingstudenten.

Marketing door en voor studenten Marketing en Communicatie, daar gaat het om bij de BAM Campus, de studentenwerking van de Belgian Association of Marketing (BAM). Onder het credo ‘verruim je eigen marketinghorizon’ organiseert deze groep marketingstudenten een jaarlijks marketingcongres louter voor studenten. Met dit congres wil BAM een brug slaan tussen de marketinglessen in de aula’s en de praktijkinzichten en theorieën van de sprekers geselecteerd door BAM Campus. Op deze manier krijgen ze de kans om te ontdekken wat meaningful marketing betekent.

Meaningful marketing en #MarketHappening

“Meaningful marketing zal in de toekomst de enige vorm zijn die er nog toe doet voor studenten”, vertelt Maxime Suffeleers, de voorzitter van BAM Campus. “Er is geen plaats meer voor loze beloftes die met gigantisch dure campagnes gemaakt worden. De jeugd doorziet dit. Als de campagne er dus toe doet en een meerwaarde biedt voor de studenten, zal die automatisch opgepikt worden.”

De #MarketHappening formule van het Studentencongres werd gelanceerd met de bedoeling om de studenten op een andere manier te laten kennismaken met de marketingwereld. Zo kunnen de studenten zich gedurende een volledige dag laten inspireren via een mix van boeiende keynotes, workshops en inspirerende bedrijfsbezoeken. De studenten worden maximaal ondergedompeld in de fascinerende wereld van marketing en kunnen hun eigen traject kiezen volgens hun interesse.

Brussel

Dit jaar wordt #MarketHappening met open armen ontvangen in Brussel. Er zijn presentaties van grote merken waaronder AB Inbev (Adriaan Bos en Matthieu Bouciqué), Carglass, Ikea (Anne-Clotilde Picot), Tui (Roosmarijn Quartier en Frans Leenaers), Elle (Claudia Lomma), Volvo (Lolita Swanet), JetImport (Stefaan Bettens), Lidl (Ifke Nauwelaerts), Delhaize (Aude Mayence), of van agencies als BBDO (Franky Willekens) en AdSomeNoise (Jochen Sablon). Er zijn ook praktische workshops te volgen van 20Something, MoxyOne of Strategie Agency. In de namiddag zijn er verschillende trajecten door de stad met georganiseerde bedrijfsbezoeken bij onder andere Belfius, Bpost, Kantar TNS en Proximus.

“Het BAM Campus team heeft gezorgd voor een mooi programma, zodat alle studenten op het einde van de dag naar huis kunnen met nieuwe marketingbagage die veel toegevoegde waarde heeft in aanloop naar hun marketingcarrière”, besluit Maxime Suffeleers.