Najaar 2023: TOPradio verscherpt de programmatie

FacebookTwitterLinkedIn

TOPradio blijft ook in het najaar herkenbare hits met beat draaien en wil in de eerste plaats entertainen met een sterke focus op muziek en dj’s met personality. “Als relevant mediamerk hebben we ook aandacht voor wat er in de wereld gebeurt“, staat er te lezen in het persbericht.

De TOPradio-luisteraar zal vanaf maandag 25 september voortaan elk uur een gloednieuw nieuwsconcept kunnen beluisteren, onder de noemer ‘TOPheadlines, het nieuws in 1 minuut’. Tussen 7u en 19u wordt het nieuws van het moment uit binnen- en buitenland gebracht, met aandacht voor nabijheid en wat er in de leefwereld van de TOPradio-luisteraar gebeurt. Drie professionele nieuwsstemmen zijn afwisselend te horen op TOP met TOPheadlines.

Het vertrouwde ochtendduo Jeroen & Koen zijn er ook dit radiojaar elke ochtend met hun Ongehoorde Ochtendradio tussen 6u en 10u. Tijdens de middag (12u-14u) begeleiden Bram & Laura de lunchpauze van de luisteraar. En Peter Verhoeven blijft op post als trekker van de avondspits (16u-19u) op TOP.

TOPradio bouwt online radiozenders verder uit

TOPzillion blijft de grootste Zillion-classics draaien. Tijdens de ochtend- en middaguren wordt de programmatie vernieuwd met dagelijks bekende Zillion-concepten en vanaf 16u komt TOPzillion met nieuwe replays van bekende Zillion-parties.

TOPtechno pakt uit met Adam K. De Britse dj Adam K is al jaren vaste waarde in de programmatie van Tomorrowland One World Radio. Op TOPtechno is hij maandelijks te horen op vrijdagavond tussen 18u en 19u met zijn technoset.

CIM-cijfers: TOPradio blijft groeien

TOPradio werd in 2021 overgenomen door hellohelloradio.com, die het radiostation vernieuwde en een nieuw publiek aantrok. De rebranding met baseline ‘We Make You Move’ ondersteunt die vernieuwing en zorgt ervoor dat de marktaandelen op de belangrijkste commmerciële doelgroepen verder blijven stijgen.

TOPradio heeft een dagelijks bereik van 69.000 luisteraars (12+). Op een gemiddelde week zijn dat er 171.000. TOPradio focust zich op commerciële interessante doelgroepen 18-34 en 18-44 jaar.*

Op doelgroep 18-44 haalt de zender een marktaandeel van 3,4% een stijging met maar liefst 36 procentpunten. Een vergelijkbare stijging zien we bij doelgroep 18-34, waar TOPradio een mooi marktaandeel van 4 % haalt.*

Steve Van den Audenaerde, Director Audio Business & On Demand bij DPG Media Advertising: “DPG Media is verheugd te zien dat TOPradio met de extra dekking op DAB+ en de verscherpte programmatie duidelijk in de lift zit qua marktaandeel en luisteraars. Ook met de puur digitale extra TOP-zenders wordt er een mooi digitaal verhaal geschreven. De radio is met haar unieke positionering zeer complementair met de andere radiomerken in regie en verbreedt en vervolledigt het aanbod. Dat is ook te merken aan adverteerderskant, waar TOPradio een groeiend verhaal is”.

* Bron: CIM RAM May-Aug ’22 Sept-Dec ’22 Jan-Apr ’23