Mediahuis Connect gaat 100% voor Audience Centric en Data Driven Advertising met IZI

FacebookTwitterLinkedIn

Mediahuis Connect lanceert IZI, een CPM calculator voor digitale campagnes. De tool dient als ondersteuning in het berekenen van een correct CPM tarief voor zowel display- als videocampagnes. Hiermee onderstreept de regie haar audience centric strategie voor 2018.

Sinds september 2017 beschikt Mediahuis Connect over CXense, een nieuw en performant Data Management Platform (DMP) dat specifieke doelgroepen en interessesegmenten kan onderscheiden. Zo kan je als adverteerder het profiel van de nieuwssites voortaan combineren en verrijken met socio-demografische gegevens of concrete interessedomeinen van de surfer.

“We willen de effectiviteit van digitale campagnes maximaliseren”, aldus Katrien Berte, Product Manager Digital Advertising bij Mediahuis Connect. “Dankzij het nieuwe DMP kunnen we grondiger beantwoorden aan de vraag en doelgroep van de adverteerder. Om hem vervolgens nog beter te servicen, zijn wij bovendien – met behulp van de nieuwe adserver “DoubleClick For Publishers” – in staat om digitale campagnes transparanter te beheren én te optimaliseren daar waar nodig. De adverteerder bereikt daarmee beter zijn doelgroep. De performance en effectiviteit van de campagne stijgt en ook de betrokkenheid van de surfer verhoogt: de inhoud van de advertenties wordt voor hem nu veel relevanter.”

IZI

Dat de focus voor Mediahuis Connect voortaan 100% op audiences en data ligt, heeft ook een impact op de tariefstructuur. Daar waar het tarief voordien mediumgedreven was met een CPM voor een bepaald formaat per site, stelt de adverteerder voortaan een CPM tarief samen aan de hand van verschillende parameters die de doelgroep bepalen (geslacht, leeftijd, special interest, context, regio, formaat,…). Omwille van de hoeveelheid aan parameters die op maat gekozen kunnen worden, lanceert Mediahuis Connect dus IZI.

Je kan IZI raadplegen via deze link.