Mediahuis gaat voor een nieuwe B2B-organisatie en market approach

FacebookTwitterLinkedIn

Digital first

Om een antwoord te kunnen bieden op de steeds snellere digitalisering wil Mediahuis evolueren naar een one-stop-shop waarbij de regie merken wil helpen om digitaal te groeien. Vanuit die ambitie zal er een maximale focus op zowel data, content als programmatic gelegd worden. Naast de eerdere oprichting van MH Brand Studio en MH Data Studio, is er nu ook een programmatic team dat rechtstreeks zal worden aangestuurd door Director Programmatic Maarten Galle.

Verder investeert Mediahuis ook in nieuwe digitale producten en in de ontwikkeling van een sales ondersteunende tool om specifieke klantensegmenten digitaal te helpen groeien. Deze digitale transformatie wordt gestuurd door Geert Desager, die in 2018 als Strategy Director werd aangeworven.

Organisatie

Mediahuis Connect zal voortaan de advertentiemarkt benaderen met de naam Mediahuis Advertising, waarbij ook de salesorganisatie een wijziging heeft gekend. Daar waar de salesteams voordien sectorgebonden georganiseerd waren, zullen ze voortaan in specifieke regio’s aan de slag gaan. Iedere regio beschikt over een Dedicated Sales Manager die zijn of haar team van dichtbij aanstuurt. De essentie van deze organisatie is om de regionale voetafdruk te versterken. Binnen iedere regio zijn klantenportefeuilles op basis van omvang en sector verdeeld, zodat de noden van elk type adverteerder persoonlijk en op maat beantwoord kunnen worden.

Mediabureaus krijgen een toegewijde focus met Cédric Peneau die de rol van Agency Lead op zich neemt, Kathy Maes blijft NP Lead. Samen met alle andere Sales Managers zullen zij rapporteren aan Martine Schrijvers, Sales Director Advertising. Binnen deze nieuwe structuur blijft Bart Decoster Corporate Director Advertising, waarbij ook de afdelingen Marketing, Product Management, Digitale Transformatie, CRM, BI, MI, Advertising Technology en MH Brand Studio onder zijn verantwoordelijkheid vallen. Hij blijft ook CEO van Vlaanderen 1, de holding die de radioactiviteiten (Nostalgie/NRJ) van Mediahuis overkoepelt.

Bart Decoster: “Om met de nieuwe regiestructuur tot successen en groei te komen, zullen we starten vanuit een strategische client centric approach. We bouwden daarom een nieuwe klantensegmentatie uit met elk specifieke noden en services. Extra digitale en strategische profielen werden binnengehaald, ook binnen het managementteam. De komende weken gaan wij ons nieuw aanbod en nieuwe structuur aan de markt verduidelijken.”

Management Team Mediahuis Advertising