Mediahuis versterkt zich met Maarten Galle, Heleen De Winne en Alexandra Sansen

FacebookTwitterLinkedIn

Om nog sterker te kunnen inspelen op de programmatic trends en de noden van adverteerders en trading desks, trok Mediahuis Maarten Galle (ex Pebble Media en ex DPG Media) aan. Hij gaat aan de slag als Director Programmatic bij Mediahuis Advertising en is verantwoordelijk voor het uitbouwen van een doorgedreven programmatic strategie en de dagelijkse aansturing van het programmatic team.

Maarten Galle: “De markt is continu in beweging en binnen Mediahuis weet men heel goed de daaruit voortvloeiende uitdagingen te benoemen. Ik kijk er dan ook naar uit om deze samen met de collega’s aan te pakken.”

De andere leden van het programmatic team zijn Sylvia De Bus (Programmatic Key Account Manager), Valérie Poncelet (Programmatic & Yield Expert) en Evelien Heynssens (Programmatic Performance Specialist). Maarten Galle rapporteert aan Bart Decoster, Corporate Director Mediahuis Advertising.

“Verkoop via programmatic wordt voor Mediahuis ook in 2020 een belangrijke groeimarkt. Om een nog grotere voetafdruk te plaatsen binnen deze markt trokken we Maarten aan. Hij zal een duidelijk vernieuwde strategie uitwerken en het team verder uitbouwen. Maarten heeft dan ook het juiste talent om onze ambitieuze objectieven in dit domein maximaal te realiseren”, aldus Decoster.

MH Data Studio

Ook MH Data Studio, het dedicated data team van Mediahuis Advertising, krijgt versterking. Heleen De Winne startte op 24 september als Data Scientist waar ze de kwaliteit van de “kant-en-klare” IZI audiences zal trachten te garanderen, maar vooral ook audiences op maat van de adverteerder zal bouwen en onderhouden. De Winne behaalde, na haar diploma Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Gent, een postgraduaat in Digital Marketing en een Master of Science in Marketing Analysis.

Trui Lanckriet, Data Governance Lead bij Mediahuis: “MH Data Studio is een belangrijke groeipoot binnen Mediahuis Advertising. We zijn er van overtuigd dat Heleen omwille van de combinatie van haar ondernemende persoonlijkheid en haar kennis van data & insights via data science technieken op korte termijn al een enorme meerwaarde voor ons zal betekenen.”

MH Brand Studio

Tot slot breidt ook de content marketing cel van Mediahuis Advertising, MH Brand Studio, uit. Alexandra Sansen (ex Jobat en ex DPG Media) neemt hier voortaan de rol van Key Account Manager Branded Content voor haar rekening, waarin zij verantwoordelijk zal zijn voor het zoeken naar non-traditionele oplossingen voor de communicatienoden van commerciële partners. Dit zal zich voornamelijk vertalen in multimediale, creatieve campagnes waarin storytelling centraal staat.

Hans De Loore, Head of MH Brand Studio: “Content wordt steeds belangrijker voor merken om zich te positioneren bij klanten. Mediahuis heeft een studio opgericht die merken helpt hun verhalen te doen aansluiten bij de leefwereld en het DNA van onze lezers.”