LijnCom lanceert digitale schermen op voertuigen van De Lijn

FacebookTwitterLinkedIn

LijnCom verbreedt haar commercieel aanbod met digitale schermen in Gent. Hiermee betreedt de dochteronderneming van De Lijn de markt van digitale videoadvertenties door het plaatsen van digitale schermen op de voertuigen van De Lijn.

Er wordt gestart met een proof of concept op twee Hermelijntrams en dat voor een periode van drie maanden. Christine Van den Berghe, Managing Director bij LijnCom: “Met dit project willen we reizigers van De Lijn infotainment aanbieden afgewisseld met commerciële boodschappen. Tijdens de testfase van oktober tot december stellen we het digital signage project open voor adverteerders. Hun boodschap verschijnt op zes schermen over twee trams”.

De rolkrant kan proximity-informatie bevatten zoals een weerbericht, datum & tijd, dienstregeling en hoofdpunten van het nieuws. De commerciële advertenties worden in blokken van 18 seconden getoond en kunnen worden opgesplitst in een veelvoud van 6 seconden.

Hoge visibiliteit: 814.800 bruto contacten

De duurtijd van één loop is 120 seconden. Berekening toont aan dat de reiziger de loop gemiddeld 2,5 keer per rit zal zien. Het aantal reizigers voor de twee trams gedurende de drie maanden van de testfase komt neer op 325.920 wat als snel voor 814.800 bruto contacten kan zorgen.


Foto’s: © Benjamin Brolet