JCDecaux stelt nieuw media-aanbod 2015 voor: focus op combinaties van universa en geografische selectiviteit

FacebookTwitterLinkedIn

In 2015 trekt JCDecaux volop de kaart van de complementariteit. Dankzij het uitgebreide aanbod doorheen verschillende nieuwe universa, zoals de Brusselse metro en Insert, kunnen klanten voortaan kiezen uit een brede waaier aan originele combinatiemogelijkheden. Nieuwe mogelijkheden op het gebied van geografische selecties zorgen bovendien voor een optimale aansluiting van de klassieke netwerken op de specifieke behoeften van elke adverteerder.

 

Groter aanbod – meer mogelijkheden

De afgelopen jaren kende het OOH-aanbod van JCDecaux in België en Luxemburg een enorme uitbreiding – het resultaat van de toewijzing van verschillende aanbestedingen, zoals het openbaar vervoer in Brussel (bussen, trams en metro, met sinds oktober ook een digitaal aanbod), de luchthavens Brussels South Charleroi Airport en luxAirport, de culturele zuilen in Luxemburg en de overname van Insert. Daardoor kan de regie nu ook pakketten met mooie synergiën tussen deze verschillende universa voorstellen, om de campagne-impact voor de adverteerder te maximaliseren.

 

Universa combineren – campagne-impact maximaliseren

JCDecaux ontwikkelde voor 2015 een aantal standaardmixen, alle gericht op een grotere campagnezichtbaarheid en een groter bereik. Zo zijn er combinaties van nationale 2m²-netwerken en de posternetwerken van Insert, die nog dichter bij de voetganger staan. Ook kunnen 2m²-netwerken gecombineerd worden met digitale schermen in de Brusselse metro, om zo een extra stedelijke en actieve component aan de campagne toe te voegen. Nieuw zijn ook de combinaties van billboard en 2m²-netwerken, voor adverteerders die het out-of-home landschap zowel langs grote wegen als in de steden willen domineren.

 

Premium netwerken – grotere keuzevrijheid

De vraag naar netwerken met een grotere geografische selectiviteit, in functie van bijvoorbeeld verkooppunten of specifieke doelgroepen neemt toe. JCDecaux speelt hier al meerdere jaren op in met de netwerken JCD Authentic Young en JCD Authentic Lady. Zij bieden een contextuele selectiviteit op respectievelijk jongeren en vrouwen. Vanaf 2015 gaat JCDecaux nog een stap verder met de introductie van de JCD Premium netwerken. Adverteerders krijgen de mogelijkheid om op basis van een POI-lijst of op basis van een specifieke briefing een aantal zijden binnen een bestaand netwerk vrij te selecteren. Concreet gaat het om 300 vrij te kiezen zijden in een JCD Booster en om 250 zijden binnen een JCD Authentic. Zo kan voortaan elke campagne geografisch-selectief gemaakt worden op basis van specifieke criteria, eigen aan de adverteerder.

 

Billboard netwerken – succesformules verder gezet

Afgelopen zomer introduceerde JCDecaux zijn nieuwe billboardaanbod, met de JCD Prestige Senior, het 3-weken panoramische netwerk in de vijf grote steden, versterkt met 8m²-zijden in Brussel, het  JCD SuperStar 700-netwerk, met hoge performanties en zeer ruime spreiding over heel België en tot slot de JCD Brussels 8, het 8m²-paradepaardje in Brussel.

 

Bekijk de informatie in MediaSpecs.