JCDecaux en Clear Channel kondigen de lancering aan van de OOH Kings Awards 2015

FacebookTwitterLinkedIn

Enkele maanden geleden kondigden de twee grootste actoren van de Out-of-Home-sector in België, Clear Channel en JCDecaux, de lancering aan van een nieuw uniek marketingplatform: www.oohkings.be. De doelstelling? De effectiviteit van OOH onderstrepen, creatieve mogelijkheden in de verf zetten en de vele voordelen van dit veelzijdige medium promoten.

 

In het verlengde van dit webplatform kondigen beide spelers vandaag samen een volledige nieuwe wedstrijd aan, gericht op het belonen van de beste OOH-campagnes van 2015.

 

3 categorieën, 3 kings, 9 awards

 

Alle Belgische actoren uit de sector – creatieve bureaus, media-agentschappen, OOH-specialisten en adverteerders – worden uitgenodigd hun OOH-campagnes die tussen 1 januari en 31 december 2015 liepen, in te dienen via het platform van OOH Kings. Zo kunnen ze meedingen naar een Gold, Silver of Bronze kroon in één van de drie volgende categorieën: “King of Creativity”, “King of Planning” en “King of Efficiency”.

 

Inzendingen voor de categorie King of Creativity zullen worden beoordeeld op basis van criteria zoals originaliteit van het concept en de uitvoering, en dit in drie subcategorieën: traditionele affichage, digitale animatie en out of the box communicatie.

 

Campagnes in de categorie King of Planning zullen de meerwaarde van OOH in het mediaplan moeten aantonen.

 

Tot slot, in de categorie King of Efficiency, zullen bereikte verkoopstijgingen en/of andere bereikte KPI-objectieven de criteria uitmaken waarop de ingediende campagnes zullen beoordeeld worden.

 

Bovenop de eretitel “OOH King”, die de winnende ploeg gedurende een jaar zal kunnen dragen, zal het team tevens beloond worden met een duo-ticket voor de Cannes Lions in juni 2016.

 

Een professionele jury

 

Een prestigieuze jury zal de campagnes beoordelen op basis van de formulieren die de deelnemers op www.oohkings.be kunnen opladen. De jury bestaat uit zeven leden uit de reclamesector: twee leden van media-agentschappen, twee leden van creatieve bureaus, twee adverteerders en één OOH-specialist. De namen van de leden zullen in oktober worden onthuld.

 

Inschrijven voor de King of Creativity kan tot zondag 20 december middernacht. Voor de King of Planning en de King of Efficiency is de deadline vrijdag 19 februari middernacht.

 

Na juryberaadslaging zal de King of Creativity bekroond worden tijdens de ceremonie van de Merit Awards op donderdag 28 januari 2016. De kroningen van de King of Planning en de King of Efficiency zullen plaatsvinden tijdens de tweede editie van de OOH Summit, die door JCDecaux en Clear Channel georganiseerd wordt in het voorjaar van 2016.