PwC study – Global Entertainment & Media Outlook: groeivoorspellingen in de wereldwijde media- en vrijetijdsindustrie

FacebookTwitterLinkedIn

 

PwC publiceerde de 14de editie van de jaarlijkse studie Global Entertainment & Media Outlook. Hieruit blijkt dat de vraag naar entertainment en media (E&M) bij de consument groeit. Volgens dit onderzoek zal de E&M-markt de komende 5 jaar gemiddeld met 5,6% stijgen.

 

Internetreclame

De internetreclame zal gedurende de komende 5 jaar gemiddeld met 13% groeien. De markt zal dan $ 185,4 miljard bedragen. Internetreclame zal dan met 29% marktaandeel `s werelds 2de grootste reclamemedium worden. Alle digitale reclamesegmenten zijn in volle expansie:
•    Online video-advertising (+33%)
•    Mobile advertising (+27%): tot ongeveer $ 27 miljard (in 2017) en zal zo een 15% van alle internetreclame bedragen.
•    Display Advertising (+10%): tot $ 49,9 miljard in 2017
•    Search blijft wel de dominante vorm in de globale internetreclame ($ 75,7 miljard (2017)). Het zal in de toekomst wel een lichte achteruitgang kennen in het marktaandeel (41%) ten koste van mobile en video advertising.

 

Televisiereclame

De televisiereclamemarkt zal met 5,3% toenemen tussen 2012 en 2017. Dit betekent een stijging van $ 162,1 miljard naar $ 209,4 miljard.
De inkomsten van de abonnementen op betaaltelevisie gaan met 4,3% omhoog door de snelle groei in de Aziatische en Latijn-Amerikaanse markten.

 

Radio

Voor de reclame-inkomsten uit radio wordt ook een stijging voorzien van 3%. De markt zal groeien tot $ 51 miljard. Noord-Amerika en Europa zijn de meest ontwikkelde radiomarkten op gebied van technologie, luisteraantallen en inkomsten. 78% van de totale radio-inkomsten kwamen uit deze 2 gebieden. In 2017 zou dit 74% bedragen.

 

Out-Of-Home

Ook deze markt kent een groei van 5%/jaar (van $ 32,8 miljard (2012) naar $42,8 miljard (2017))

 

Dailies

Na een periode van achteruitgang zouden de reclame-inkomsten voor dagbladen moeten stabiliseren. Dit komt omdat de stijging in de groeimarkten, de langetermijn dalingen in de volwassenmarkten compenseert. Ook zal er een wereldwijde groei zijn in de dagelijks gedistribueerde kranten: van 547 miljoen in 2012 naar een schatting van 594 miljoen in 2017.

 

8 landen vormen een groep van sterke stijgers (China, Brazilië, India, Rusland, Midden-Oosten en Noord-Afrika, Mexico, Indonesië en Argentinië). Deze gebieden tezamen zullen in 2017 22% van de totale E&M-inkomsten beschikken terwijl dit in 2008 slechts 12% was. Hun stijging is meer dan het dubbele dan de groei van de globale E&M-industrie.

 

Ga naar de website van PwC voor de volledige studie