Inschrijvingen IAB MIXX Awards geopend

FacebookTwitterLinkedIn

De inschrijvingen voor de IAB MIXX Awards zijn geopend. Ook dit jaar gaan BAM en Digimedia op zoek naar de beste digitale campagnes en tools van het afgelopen jaar. Gezien de versnelling van digitale transformatie tijdens de pandemie, zijn de verwachtingen hooggespannen.

De IAB MIXX Awards bekronen de beste digitale campagnes in vier categorieën: Digital Communication, Digital Media, Digital Design & UX en Digital Marketing Technology.

Volgens Charlotte van Coevorden, Digital Lead Gazet van Antwerpen en binnen BAM de drijvende kracht achter de IAB MIXX Awards, wordt dit jaar er een van continuïteit. “Binnen de categorie Digital Media proberen we telkens een belangrijke evolutie in de kijker te zetten. De afgelopen twee jaar hadden we daarom een subcategorie Influencer Marketing. Die vervangen we dit jaar door Best Digital Audio Campaign. Het gaat hier om campagnes die specifiek inspelen op de nieuwe digitale audiokanalen, zoals audio streaming of podcasts. We voelen dat er op dit vlak heel wat nieuwe initiatieven zijn en dat dynamisme willen we belonen.”

Corona

Verder is het vooral uitkijken hoe corona ook dit jaar (deze awards gaan over campagnes van september 2020 tot augustus 2021) het aantal inzendingen en de kwaliteit ervan beïnvloedt. Charlotte van Coevorden is alvast optimistisch gestemd: “Corona heeft een gigantische impact op onze manier van leven en dus ook op onze manier van media consumeren en met merken in aanraking te komen. Binnen communicatie was digital in 2020 een van de enige types die groeiden. We hopen dit ook terug te zien in de inzendingen.”

Voor het tweede jaar op rij tellen de IAB MIXX Awards een specifieke coronacategorie.

Diversiteit

Tot slot benadrukt Charlotte Van Coevorden de diversiteit binnen de jury, waar steeds meer aandacht aan geschonken wordt. “We opteerden al langer voor een goede mix tussen mannen en vrouwen en Nederlands- en Franstaligen. Dit jaar hebben we ook gewerkt aan een evenwicht tussen jonge en meer ervaren marketeers, het bieden van culturele diversiteit en ook juryleden uit niet-commerciële bedrijven te betrekken.”

Cases voor de IAB MIXX Awards kunnen worden ingezonden tot en met 10 september. De uitreiking vindt plaats op 14 oktober. De organisatie hoopt dat dat met een fysieke awardshow kan.