IKEA, DDB, Initiative en Rapport grote winnaars op OOH Kings Awards

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
ooh kings

De winnaars van de OOH Kings in de categorieën Efficiency en Planning werden gisterenavond bekendgemaakt op de derde OOH Summit.

IKEA wint in alle categorieën met de campagne ‘Store openings Bergen & Hasselt’ in samenwerking met DDB Brussels, Initiative en Rapport.

De derde editie van de OOH Summit, die door JCDecaux en Clear Channel samen wordt georganiseerd, is geëindigd op een apotheose met de aankondiging van de winnaars in de twee laatste categorieën van de OOH Kings Awards.

De grote winnaars van de avond zijn ongetwijfeld DDB Brussels, Initiative, Rapport en IKEA die aan de haal gaan met goud in de categorieën Efficiency & Planning. Hun kwalitatieve cases hebben de efficiëntie en meerwaarde van OOH in het mediaplan aangetoond met zeer concrete cijfers.

Het doel van deze campagne was een successvolle opening met een sterk internationaal karakter van de IKEA winkels in Bergen en Hasselt, waar de plaatselijke bekendheid zeer belangrijk is. Dankzij een mediastrategie gericht op nabijheid, waarbij pop-up stores gecombineerd werden met geografisch lokale affichage, slaagde IKEA erin om een echte plaatselijke ervaring te creëren. Beide verkooppunten kenden tijdens hun opening de beste bezoekersaantallen sinds het merk zich vestigde in België. Ter herinnering, deze campagne werd al eerder bekroond met goud in de categorie Creativity.

De winnaars Efficiency zijn:
• GOUD: Initiative, Rapport & DDB Brussels voor IKEA ‘Opening Bergen/Hasselt’
• ZILVER: Maxus, Kinetic & LDV United voor Vlaamse Overheid ‘Make a Mess – Indevuilbak’
• BRONS: Initiative, Rapport & DDB Brussels voor IKEA ‘Napéca’

De winnaars Planning zijn:
• GOUD: Initiative, Rapport & DDB Brussels voor IKEA ‘Opening Bergen/Hasselt’
• ZILVER: Mindshare & Kinetic voor Unilever ‘#goodbyeserious – Ola’
• BRONS: Mediaplus, The Manifest & Outsight voor Zipcar ‘Car Sharing Campaign – Launch Brussels’

De winnaars van de twee categorieën wonnen naast hun gouden kroon ook nog elk een duoticket voor Cannes Lions in juni.