Hertog Jan Restaurant Group lanceert eigen tijdschrift DUKE

FacebookTwitterLinkedIn

De Hertog Jan Restaurant Group, bekend van de restaurants Hertog Jan at Botanic, LESS Eatery, Bar Bulot en Babu, lanceert een eigen premium lifestylemagazine. DUKE zal gaan over eten en drinken, maar ook over reizen, kunst en cultuur, wellness en zelfzorg.

De initiatiefnemers lichten toe: “Er zijn de voorbije jaren heel wat titels teloorgegaan. Wij willen aantonen dat er een markt is voor kwaliteitsvolle print, voor artikels die je vastgrijpen en voor foto’s die ruimte krijgen om te schitteren”, aldus Joachim Boudens.

Gert de Mangeleer: “Het is niet noodzakelijk de bedoeling dat de reportages over onze restaurants gaan. In dit eerste nummer vertellen we dat verhaal nog wel, omdat we denken dat de lezer toch wil weten waarom wij bijvoorbeeld in Antwerpen Hertog Jan at Botanic openen. Maar er is vooral plaats voor spannende interviews, de beste reisreportages en andere elementen uit onze leefwereld.”

De hoofdredacteur van DUKE, Toni De Coninck, vertelt: “Ik vond het essentieel om veel aandacht te besteden aan de papiersoort en het algemene ontwerp. Met Inge Van Damme kozen we niet toevallig voor een gelauwerd boekenontwerper om de stijl te bepalen. Zo komen de artikels van o.a. Jan Scheidtweiler en Marie Monsieur, en de foto’s van Kris Vlegels, Tim Tronckoe en Ellen van den Bouwhuysen beter tot hun recht.

DUKE is een tweetalig magazine (Nederlands/Engels) met een oplage van 15.000 exemplaren en zal twee keer per jaar verschijnen, in het najaar en het voorjaar. DUKE 1 is verkrijgbaar in de verschillende restaurants, via de websites en geselecteerde winkels en webshops. Meer info over dit nieuwe magazine vindt u in onze database.