Hugues Rey (CEO Havas Media Group Belgium) wordt nieuwe voorzitter van UMA

FacebookTwitterLinkedIn

De Raad van Bestuur van de UMA heeft Hugues Rey verkozen tot nieuwe voorzitter.

Hugues Rey draagt al 25 jaar bij aan de ontwikkeling van media-agentschappen door “digital & data infusion”. Hij begon in 1992 bij Media+Square, de voorloper van Mindshare, als Research Manager. In 1998 werd hij Research Director bij Initiative Media. In 2000 richtte hij Fastbridge op, het digitale agentschap van Initiative Media. In 2006 en 2007 was hij Digital Director EMEA voor Initiative en in 2008 Chief Strategy Officer voor Mediabrands. In september 2010 startte hij als CEO van Havas Media Belgium.

Havas Group is een van de grootste communicatiegroepen ter wereld, werd opgericht in 1835 door Charles Louis Havas en er werken 20.000 mensen in meer dan 100 landen.

Hugues Rey was eerder al voorzitter van UMA in 2012-2013. Hij was actief als voorzitter in de CIM-commissies Strategy, TV en Internet. Hij geeft les in o.a. Solvay Business School. In 2018 werd hij verkozen tot voorzitter van BMMA (Belgian Management and Marketing Association). Hij gaf jarenlang zijn visie op de sector via zijn blog “I‘Am A Bridge”.

UMA is de vereniging van media-agentschappen en telt 10 leden, goed 15 agentschappen. De voorzitter wordt benoemd voor 1 jaar met mogelijkheid tot verlenging van 1 jaar.

François Chaudoir (CEO van Space) neemt afscheid als voorzitter na een uitzonderlijke periode van 3 jaar.

UMA vergadert in principe maandelijks. Momenteel zijn er 4 commissies actief: Business, Marcom, Expertise en recent ook Education om bij te dragen aan de vorming van nieuw talent in de sector.