Gratis webinar: Trustmedia wil adverteerders voorbereiden op een wereld zonder third-party cookies

FacebookTwitterLinkedIn

Google kondigde begin dit jaar aan dat vanaf 2022 tracking cookies (third-party cookies) verdwijnen op Chrome. Hiermee treedt de internetgigant in de voetsporen van andere browsers zoals Safari die nu al third-party cookies weren.

Wetende dat Chrome in België een browsermarktaandeel heeft van wel 55% is het duidelijk dat voor digital advertising vanaf 2022 een nieuw tijdperk aanbreekt. Een revolutionaire beslissing dus met verregaande gevolgen voor targeted campaigns die bouwen op trackingcookies. Innovatieve oplossingen en duurzame datasystemen dringen zich op.

Mediafins data-ecosysteem

Mediafin neemt het voortouw en verfijnde nu al haar data-ecosysteem. Zo kunnen adverteerders binnen de omgeving van Tijd.be | Lecho.be heel gericht het juiste doelpubliek blijven bereiken, onafhankelijk van third-party cookies.

Op maandag 5 oktober (FR) en dinsdag 6 oktober (NL) organiseert Mediafin het gratis webinar “Data? Maak u klaar voor 2022”. Tim Lacroix, Data Manager bij Mediafin, legt daarin uit wat de impact van het verdwijnen van third-party cookies is voor u als digitale adverteerder. Sven Lybaert, Head of Digital, verduidelijkt hoe Trustmedia nu al future-proof segmenten heeft waarmee campagnes gericht het juiste doelpubliek bereiken.