Gerd Callewaert nieuwe voorzitter Febelmar

FacebookTwitterLinkedIn

Gerd Callewaert, de 45-jarige country manager van Ipsos Belgium, is sinds 27 februari de nieuwe voorzitter van Febelmar, de federatie van Belgische marktonderzoeksbureaus. Callewaert volgt in die functie Johan Schockaert (GfK) op die de afgelopen vier jaar Febelmar heeft voorgezeten.

 

Callewaert: “Ipsos is van de grotere spelers op de Belgische markt. Vanuit die positie hebben we ook de verantwoordelijkheid dat het goed gaat in de sector in ons land. Ik wil vooral meehelpen de relevantie van marktonderzoek aan te tonen. Op deze manier verdedigen we wat mij betreft op de beste manier de belangen van de sector”.

 

De sector van marktonderzoek kent een grote evolutie. Naast traditioneel marktonderzoek komen nieuwe vormen van onderzoek op en zijn er ook nieuwe spelers op de markt.

 

Callewaert: “Het Leitmotiv voor mij als voorzitter en voor het nieuwe bestuur is marktonderzoek nog beter op de kaart zetten, met andere woorden meer promotie voeren voor ons métier, werken aan opleidingsmogelijkheden van onze medewerkers en tot slot iedereen helpen zijn weg te vinden in de nieuwe ontwikkelingen in de sector”.

 

Febelmar heeft de afgelopen vier jaar onder Johan Schockaert een transformatie gekend naar een professionelere organisatie. Er is een algemeen directeur gekomen in de persoon van Patrick Coucke, er is een nieuwe structuur uitgetekend, er zijn nieuwe leden gekomen en er is een eigen congres uit de grond gestampt.

 

Het nieuwe bestuur van Febelmar bestaat naast voorzitter Gerd Callewaert uit Ludovic Depoortere (CEO Haystack International), Dominique Vanmarsenille (country manager Market Probe Europe), Filip Van Dyck (director home, health & lifestyle Benelux GfK Belgium), Tim Duhamel (chief strategy officer InSites Consulting), Nicole Huyghe (managing director Solutions-2) en Alexander Dobronte (senior managing partner CheckMarket).