Op 8 maart organiseert FAM, de experthub van de Belgian Association of Marketing, een event om de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in de kijker te zetten, maar vooral om vrouwelijke professionals tips ’n tricks te geven om de situatie te verbeteren. Meer informatie vindt u in onze Agenda.
Isabel Verstraete (The Care Principles), voorzitster van BAM FAM: “Het gaat niet goed met de vrouw. Volgens het World Economic Forum zal het nog 100 jaar duren voor we gendergelijkheid bereiken. Corona verslechtert de situatie zelfs nog. Volgens een onderzoek van Deloitte is 7 op 10 vrouwen ervan overtuigd dat Covid-19 hun carrière vertraagt. McKinsey toont dan weer met een onderzoek aan dat een op vier vrouwen op C-level overweegt om haar carrière stop te zetten.”
Isabel Verstraete schetst een heftig beeld over gendergelijkheid. De reden waarom BAM FAM de rol van de vrouw in de marketingcommunity wil benadrukken en de situatie wil aankaarten tijdens de Internationale Vrouwendag op 8 maart.
“Het is 110 jaar geleden dat de eerste Vrouwendag plaatsvond”, zegt Isabel Verstraete. “Wij willen die gelegenheid te baat nemen om de hand te reiken aan andere organisaties en naar bedrijven te kijken over hoe we de vrouw samen kunnen helpen. We overstijgen dus de marketingdoelgroep.”
Women Join Forces
Dat doet BAM FAM met het (digitaal) event Women Join Forces. “Het event bestaat uit twee rondetafelgesprekken – eentje in het Frans en eentje in het Nederlands – die op de middag worden uitgezonden. Ze duren maar een half uur, waardoor we hopen dat vrouwen er tijdens hun lunchpauze tijd voor kunnen maken. Inhoudelijk vragen we aan vrouwelijke ondernemers, coaches en managers om concrete tips ‘n tricks te delen over hoe zij ervoor zorgen dat er een evenwicht is tussen werk en privé, en dat er ruimte is om een carrière uit te bouwen.”