De Koning Boudewijnstichting vertrouwde opnieuw de publicatie (redactie, vertaling, grafisch concept en lay-out) van de Filantropiekrant toe aan Decom. De krant werd verdeeld onder zo`n 600 filantropen, notarissen, vermogensadviseurs, bankiers en vertegenwoordigers van goede doelen die op 24 april aanwezig waren op de derde Dag van de Filantropie.
De Filantropiekrant telt een oplage van 1.100 exemplaren en komt zowel redactioneel als grafisch bijzonder sterk voor de dag. Tal van enthousiaste getuigenissen, onder meer van van Jeff Skoll, Bart Weetjens, Sihame El Kaouakibi en Paul Dewandre bewijzen hoe iedereen met een gerichte actie iets kan veranderen in de wereld.
De krant gaat ook dieper in op financieringsmodellen geïnspireerd op venture capital en nieuwe modellen zoals crowdfunding, en duidt op de verschillen tussen Europese en trans-Atlantische filantropie. En er is ook ruim plaats voor de ondertussen traditionele barometer van de filantropie, die de Koning Boudewijnstichting uitwerkt in samenwerking met de denktank Itinera.