Wie zijn de genomineerden voor de OOH Awards 2014?

FacebookTwitterLinkedIn

LijnCom en JCDecaux lanceerden half maart een nieuwe zoektocht naar de origineelste trambekleding en de innovatiefste 2m² poster. De juryleden van de OOH! Awards 2014 zijn samengekomen voor het beoordelen van de 100 creatieve inzendingen. De top 10 in elke categorie is nu bekend.

 

Categorie Public Transportation

Amnesty International “Freedom of expression is not for all” – Ogilvy Brussels

Think Pink “Breast cancer” – Serviceplan

Lotus “Lotus Tramwash” – Darw!n

Redken “Styling tram travel” – Your Agency

Opvoedingslijn.be “Tramsurfer” – Duval Guillaume

UNHCR “Terminus” – JWT

Endurance Junkie “Challenged by tram” – These Days Y&R

SOS Kinderdorpen “Eindstation: thuis” – Boondoggle

Century 21 – “Century 21 App” – Publicis

OLA “The Ola Ijstram” – Boondoggle

 

Categorie 2m² Poster

Ikea “Terrasse” – DDB

Prima Donna “Now you see me, now you don’t” – Duval Branding

Axa “Laat je droomhuis niet ontglippen” – Duval Guillaume

Veritas “Knitted posters” – These Days Y&R

Dokters van de wereld “Anderstalige Abribussen” – TBWA

Kyalin “The Kyalin route” – 10 Advertising

Pearle “The eye test poster” – BBDO

Volvo “V40 met automatisch remsysteem” – BBDO

Bosch “Outdoor media vs Bosch” – BBDO

Het Laatste News “Local Newsposters” – These Days Y&R

 

De uiteindelijke winnaars worden bekend gemaakt tijdens de prijsuitreiking van de OOH! Awards op dinsdag 27 mei in Brussels Kart in Groot-Bijgaarden.

 

De twee winnende creatieve teams vliegen voor vier dagen naar het reclamefestival in Cannes. De winnende creaties zullen ook worden uitgevoerd. In Brussel en in Vlaanderen (Gent of Antwerpen) zal de winnende tram één maand rondrijden. De winnende 2m² word gedurende één week op 150 borden in Brussel en 150 borden in Antwerpen of Gent geafficheerd.