De ‘Paper Reach Survey’, de nieuwe referentiemeting van In-Home Advertising

FacebookTwitterLinkedIn

Het project Paper Reach Survey streeft ernaar om de media-impact van In-Home Advertising te meten, met bijzondere aandacht voor Direct Mail of Paper Mail. Een meting die solide is en als nieuwe referentie kan dienen. In die geest heeft bpost een “Expert Task Force” opgericht met daarin leden van UMA, UBA en ACC.

De studie werd uitgevoerd door Profacts bij een staal van 2000 consumenten die representatief zijn voor de Belgische bevolking en bevat 2 luiken. Het eerste luik bestaat uit een momentopname van de gebruiken en houdingen van de Belgen ten opzichte van In-Home Advertising, zowel op het vlak van geadresseerde reclamepost als van huis-aan-huisfolders.

Een tweede, dat werd uitgesteld door de coronacrisis, zal op basis van een panel gedurende meerdere weken nagaan wat de specifieke gedragingen zijn ten opzichte van de ontvangen In-Home Advertising campagnes. De eerste resultaten zullen in november 2020 worden gepubliceerd.

Uit de eerste cijfers van de studie blijkt eens te meer de kracht van de brievenbus. Deze tastbare communicatie, op papier, geeft de Belgische consumenten ademruimte en staat veraf van de koortsachtige gejaagdheid van de digitale wereld. Dankzij dit medium kunnen de consumenten in alle rust, in alle openheid en op een respectvolle manier kennis nemen van uw boodschap. Het is ook uw ideale metgezel om een duurzame relatie met uw klanten op te bouwen.

Ontdek de resultaten van het onderzoek in ons Insights-artikel.