Best of Activation Awards en Best of Content Awards: bekendmaking jury

FacebookTwitterLinkedIn

Op 9 mei worden de Best of Activation Awards (BOA) en de Best of Content Awards (BOCA) georganiseerd in Area 42 in Schaarbeek. Voor de Best of Activation Awards zijn er al 157 inzendingen uit 32 bureaus. Ook voor de Best of Content Awards lopen de inschrijvingen als een trein: 26 bureaus wagen met 107 inzendingen hun kans om een Gouden, Zilveren, Bronzen, Craftsmanship of Press Award mee naar huis te nemen.

De Best of Activation Awards zijn een initiatief van het Expert Center Brand Activation van acc. Ze worden toegekend door een jury van adverteerders onder voorzitterschap van Bart Swings (Luminus EDF). Dit jaar worden er enkele nieuwe juryleden verwelkomt: Philippe Jaimain (RTL), Lolita Swanet (Volvo), Yves Leemans (LG Benelux), An Van de Velde (Pearle), Caroline Joris (Fed), Tom Robberechts (Cornet) en Els Lagrou (Febelfin). Ze vervoegen Nele Baeyens (Medialaan), Delphine Baise (ING), Sebastien Campopiano (Effem), Nathalie Erdmanis (AG Insurance), Dave Froidcoeur (Carrefour), Carl Gypens (Orange) en Tom Moons (SOS Kinderdorpen).

Dieter De Ridder (DDB), de voorzitter van de creatieve jury, krijgt een groep van 13 creatieven onder zich: Dries De Wilde (Duval Guillaume), Marc Vanderheyden (FamousGrey), Jens Mortier (mortierbrigade), Koen Van Deun (de vloer), Kwint De Meyer (Publicis), Philippe Fass (Happiness), Arnaud Pitz (BBDO), Pieter Staes (Wunderman), Steven Janssens (TBWA), Kristof Snels (LDV United!), Sam De Win (Prophets), Kenny Timmermans (Done by Friday) en Pelle Craen (Altavia ACT).

Daarnaast bekroont ook de vakpers enkele campagnes. De persjury bestaat onder andere uit Damien Lemaire (MM) en Astrid Jansen (PUB). Na een eerste online jurering beslissen de verschillende jury’s op 4 april welke inzendingen met een BOA Award naar huis zullen gaan.

De Best of Content Awards zijn een initiatief van Custo, de vakvereniging van de content marketingbureaus dat onderdeel is van acc. De “Content Strategy Awards” en de “Content Distribution & Promotion Awards” worden uitgereikt door een jury van opdrachtgevers onder voorzitterschap van Magda Trullemans (Orange) en deze juryleden: Michelle Claes (JBC), Bert Van Loon (#CMFF), Katrien Merckx (bpost), Valérie De Smet (Carrefour), Ronald Geens (DNS Belgium), Mikhail Goossens (Essent België), Jonas Braun (Lidl), Cecilia Bernadou (ING) en Iris Van den Brande (Takeda).

De Content Craftsmanship Awards worden uitgereikt door een selecte groep van zelfstandige vakmensen, waaronder Peter Van Puyvelde (The Bridge), Fred Bouchard (MM), Wim De Mont (PUB), Tatjana Raman (bpost), AJ Huisman (#CMFF) en Frederik Braem (Brightfish), aangestuurd door Wim Demyttenaere (Wimpuls).

Op 2 april vellen zij hun verdict en de winnende cases worden op 9 mei bekendgemaakt tijdens de BOCA Awards.